NASA NAPRAVILA REVOLUCIONARNO SVEMIRSKO ODIJELO: / Ima čak i ugrađen WC, u njemu se može preživjeti 6 dana

Foto: nasa

Astronauti koji će letjeti na svemirskom brodu slijedeće generacije Orion moći će izbjeći odlaske na zahod u najnezgodnije vrijeme tijekom misija, zahvaljujući novom svemirskom odijelu.

23.2.2018.
nasa

NASA proizvodi nova svemirska odijela, koja između ostalog uključuju i dugoročni sustav rješavanja otpada, piše Mirror.

Povratak u sedamdesete

Orion je projektiran da prenosi ljude daleko izvan Zemljine niže orbite, na primjer do Mjesca i natrag. Zbog toga je NASA uzela dizajne odijela iz misija Apollo kao uzor za nova. Odijela će biti dizajnirana kako bi održala posadu na životu u slučaju iznenadnog gubitka tlaka u kabini, te će opskrbljivati posadu vitalnim stvarima, poput kisika i vode. Astronauti će moći preživjeti u novom odijelu do šest dana, te će moći u njemu disati, jesti i vršiti nuždu bez da ga napuštaju.

Iako će Orion biti opremljen svemirskim zahodom, ne škodi biti dodatno spreman. Svako odijelo ima vrećicu za fekalije, a za muškarce i kondom-kateter koji se stavlja preko penisa, a na kraju ima cijev kojom se urin odvodi u poseban spremnik. Ove se metode koriste još od 70-tih. No sustav prikupljanja i uklanjanja urina za žene još nije do kraja razvijen.

Spas u opremi za kampiranje

Foto: nasa.gov

"Za žene je malo teže, očito, zbog geometrije ljudskog tijela, a zatim su tu i problemi poput stidnih dlaka", kaže Krystin Johnson, NASA-ina inžinjerka koja predvodi dizajn unutarnjih sustava. "Počnete tražiti odgovore među opremom za kampiranje. I onda tamo otkrijete brojne portabl uređaje za uriniranje koje možete nositi sa sobom da ne morate čučati usred šume", rekla je.

NASA-ina LINIJA ODJEĆE: Predstavljena svemirska odijela za Mars

"Postoje i papirnate vrečice koje ponesete na koncert i žene ih samo izvade iz torbice pa ne morate sjedati u one odvratne zahode. Meni kao ženi bilo je pravo otkriće vidjeti sve te proizvode - tko bi i pomislio da postoje. A i pomalo je tabu pričati o tome, ali je zanimljivo, jer je povezano sa stvarima koje pokušavamo napraviti sa svemirskim odijelima", objasnila je Johnson. I muška i ženska odjela dolaze opremljena s odjećom za maksimalnu apsorbciju, što su u stvari pelene za odrasle, za svaki slučaj.

NASA je najavila letjelicu Orion 2014. a njena je namjena nošenje četveročlane posade izvan niže zemljine orbite. Trenutno prolazi testiranja.

Skriveno u raju