Muški geni skraćuju životni vijek?

Japanski znanstvenici iznijeli su prvi dokaz koji govori da muški geni utječu negativno na dugovječnost sisavaca. Miševi sa samo ženskim genima živjeli su za trećinu duže.

3.12.2009.

Opće je poznato da su žene dugovječnije od muškaraca, no nema smisla pričati o ženskom stoicizmu i izdržljivosti.

Znanstvenici danas vjeruj da žene žive tih pet godine više jednostavno zbog toga jer su građene od drugačijeg materijala. Točnije otkrili su da muški genetski materijal, koji se zbog kemijskih modifikacija drugačije ponaša, zapravo umanjuje dugovječnost.

Ako izuzmemo muški genetski doprinos čovječanstvu, u teoriji žene bi mogle živjeti za trećinu duže.

Upravo to su napravili japanski znanstvenici.

Proizveli su ženske miševe bez očeva koristeći genetski materijal dvije majke. Njihovi super ženski miševi živjeli su znatno duže od onih s normalnim miksom genetskog materijala. Ovo istraživanje, objavljeno u znanstvenom časopisu Human Reproduction, iznijelo je prvi dokaza da bi geni iz sperme mogli imat negativna učinak na životni vijek sisavaca.

Miševi nastali isključivo iz ženskog genetskog materijala živjeli su u prosjeku 186 dana duže od ostalih pripadnika svoje vrste čiji je prosječni životni vijek od 600-700 dana, dakle gotov za 1/3 duže.

Istraživanje su vodili profesor Tomohiro Kono s poljoprivrednog sveučilišta u Tokiju i Manabu Kawahara, asistent u Laboratoriju za razvoj životnija pri sveučilištu Saga.

FNC17