Moguć život na Marsu

7.6.2010.

Dr. Lyle Whyte, mikrobiolog sa Sveučilišta McGill, objašnjava da izvor Lost Hammer podržava mikrobiološki život i ima slične uvjete kao prijašnji i sadašnji izvori na Marsu koji bi stoga također mogli podržavati život, prenosi znanost.com.

Voda čija je temperatura ispod nule toliko je slana da se ne smrzava unatoč hladnoći i ne sadrži kisik. U njoj postoje veliki mjehurići metana koji se pojavljuju na njenoj površini, a izazvali su znatiželju istraživača jer su željeli provjeriti nastaje li taj plin geološkim ili biološkim procesima i može li išta preživjeti u ovom ekstremnom slanom i hladnom okolišu. arti-201006060035006 "Iznenadili smo se što nismo pronašli metanogene bakterije koje proizvode metan u Lost Hammeru, ali pronašli smo druge vrlo jedinstvene anaerobne organizme. Organizmi koji mogu preživjeti doslovnim konzumiranjem metana i vrlo vjerojatno udisanjem sulfata umjesto kisika", kaže Whyte.

Nedavno je otkriveno da na Marsu ima metana i smrznute vode.

Fotografije snimljene pomoću Mars Orbitera pokazuju nastajanje novih jaruga, ali nitko ne zna što ih to stvara. Jedan od odgovora je da na Marsu postoje izvori poput Lost Hammera.

"Smisao istraživanja jest taj da nije bitno odakle metan dolazi. Ako imate situaciju u kojoj imate vrlo hladnu slanu vodu, ona može potencijalno podržavati zajednice mikroba, čak i u tako ekstremno oštrom okolišu", objašnjava Whyte.

"Na Marsu postoje mjesta gdje temperatura doseže relativno toplih -10 do 0 stupnjeva, a možda i čak iznad ništice, dok se na Axel Heibergovom otoku temperatura spušta lako do -50 stupnjeva. Izvor Lost Hammer najekstremniji je hladni i slani okoliš koji smo pronašli. Ovo mjesto savršen je model kako curenje metana može nastati na smrznutim svjetovima poput Marsa omogućivši tako potencijalni mehanizam za nedavno otkrivene ispuste metana", kaže Whyte.

Prethodni članci:

arti-201002070001006 arti-201001280306006