Letovi avionom bit će tiši i čišći

Europska unija nedavno je pokrenula projekt Clean Sky, u kojem sudjeluje 86 partnera iz 16 zemalja, a cilj je razviti tehnologiju koja će omogućiti napredak u cijelom aeronautičkom sustavu.

4.6.2010.
15:03
VOYO logo

Stručnjaci za avijaciju iz europskog aeronautičkog istraživačkog savjeta ACARE očekuju smanjenje buke i emisije ugljičnog dioksida za 50%, te smanjenje emisije dušikovog oksida za 80% do 2020. godine, prenosi znanost.com.

Prema njihovim novim smjernicama, koncepti letenja, logistike, primjene inovacija i novi sustavi proizvodnje bitno će se povećati, što će dovesti do procvata europske avijacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Letovi avionom uskoro će postati više ekološki, tiši i čišći.

Profesor Holger Hanselka, šef njemačkog Fraunhofer Institute for Structural Durability and System Reliability LBF u Darmstatu, uvjeren je u ispunjavanje ovih ambicioznih ciljeva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve pojedine komponente aviona, poput motora, krila, strukture trupa i podvozja, bit će unaprijeđene i međusobno uravnotežene u jednu cjelinu prema ekološkim zahtjevima.

Fraunhofer Institute definirao je kriterije i smjernice rada na projektu.

Za smanjenje buke i uštedu energije trebat će optimizirati profil krila. Potrošnja goriva će se minimizirati unapređenjem tehnologije pogonskih motora, a stvaranje otpada će se smanjiti korištenjem dugotrajnijih materijala pogodnih za recikliranje.

Ubuduće će proizvođači aviona moći automatizirati svoju proizvodnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istraživači s navedenog instituta sada istražuju najbolje načine kako smanjiti frikcionalni otpor lakih građevnih materijala pomoću sustava inovativnog bojenja.

Korišteni materijali trebali bi izdržati brze promjene pritiska, temperature i vibracija te sila koje se pojavljuju tijekom svakog leta. Zbog toga su iz sigurnosnih razloga njemački inženjeri razvili i novi senzorni sustav koji ima takav sustav obrade elektroničkih podataka da može otkriti i mjeriti deformacije za vrijeme polijetanja i slijetanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novi materijali bit će testirani i na zdravstvene učinke koje bi mogli imati na putnike.

Istraživači s Fraunhofer Instituta testiraju materijale, pročišćuju metode izračuna i vođenje eksperimenata nužnih za cjelokupni projekt.

Svoje prve rezultate predočit će javnosti na međunarodnom aeronautičkom sajmu ILA u Berlinu, koji će se održati od 8. do 13. lipnja ove godine.

A putnici mogu očekivati da će ubuduće putovanja avionom biti manje bučna, s manje štetnih ispuha i udobnija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-201004120394006 arti-201001220031006

Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo