'PUTOVANJE U NEPOZNATO' / Kreću misije koje će dati dublji uvid u 'srce našega planeta', a jedna tajna intrigira

Foto: Profimedia

Buduće misije usmjerene su na razjašnjavanje mnogih nepoznanica, a planira se lansiranje bespilotnih podmornica-dronova, koje će omogućiti dublje ronjenje i prikupljanje podataka s morskog dna

18.9.2023.
Profimedia

Mora i oceani, velika i tajanstvena prostranstva koja prekrivaju naš planet, čuvaju i mnoge tajne koje još nismo otkrili. Iako smo napravili značajan napredak u istraživanju oceana, postoje još mnoge nepoznanice koje trebaju biti razotkrivene. Buduće misije za istraživanje oceana obećavaju da će nam omogućiti dublji uvid u ovu fascinantnu i neistraženu sredinu.

'OVO JE POVIJESNO OTKRIĆE' /

Profesor s Harvarda: 'Metalne kuglice pronađene na dnu Tihog oceana nisu iz Sunčeva sustava'

'OVO JE POVIJESNO OTKRIĆE' /

SAD vodi u istraživanju

NOAA (američka Nacionalna uprava za oCeane i atmosferu) jedna je od najvećih organizacija koja igra ključnu ulogu u istraživanju oceana. Prema riječima dr. Jane Lubchenco, bivše glavne tajnice NOAA-e, oceani su "srce našeg planeta, iako ih vrlo često zanemarujemo". "Oni reguliraju našu klimu, pružaju hranu i životni prostor za mnoge vrste biljnog i životinjskog svijeta, utječući na sve nas", kaže dr. Lubchenco.

Sve to jasno ukazuje na važnost oceana za naš svakodnevni život.

Jedan od najvećih izazova u istraživanju oceana je njegova ogromna dubina. Veliki dio oceanskog dna i dalje ostaje neistražen, a posebno su intrigantne dubinske jame. Dr. Don Walsh, oceanograf i čuveni istraživač, opisuje svoje iskustvo ronjenja u Marijanskoj brazdi (Mariana trench) kao "putovanje u nepoznato, gdje su svjetlo i zvuci potpuno drugačiji nego na površini Zemlje". Ovo iskustvo potvrđuje da još uvijek postoji mnogo toga što treba naučiti o oceanima.

Pripremaju se podmornice-dronovi

Buduće misije za istraživanje oceana usmjerene su na razjašnjavanje mnogih nepoznanica. NOAA planira lansiranje bespilotnih podmornica-dronova, koje će omogućiti dublje ronjenje i prikupljanje podataka s morskog dna. Dr. Sylvia Earle, istaknuta oceanografkinja, ističe da je "istraživanje oceana poput istraživanja svemira, samo što je još uvijek teže doći do dna oceana, nego do tla drugih planeta". Ove misije pomoći će u otkrivanju novih vrsta, razumijevanju podvodnih ekosustava te boljem razumijevanju klimatskih promjena.

U budućnosti, suradnja između znanstvenika, organizacija poput NOAA-e i međunarodnih partnera ključna je za uspješno istraživanje oceana. Kako dr. Lubchenco zaključuje u svome govoru: "Oceani su povezani sa svime što radimo. Moramo ih bolje razumjeti kako bismo očuvali naš planet." Oceani i dalje ostaju jedan od posljednjih nepoznatih područja našeg planeta. Buduće misije za istraživanje oceana obećavaju nam uzbudljiva otkrića, kao i dublje razumijevanje ovog tajanstvenog svijeta. Kako sugeriraju brojni znanstvenici i sama NOAA, oceani igraju ključnu ulogu u našem životu i zahtijevaju pažnju kako bismo očuvali naš planet za buduće generacije.

POGLEDAJTE VIDEO: Je li OceanGate podmornica zaista bila nesigurna? Stručnjak: 'Na tim dubinama postaje kao konzerva piva.'