OKINUO 'SELFIE' / Kineska nacionalna svemirska uprava objavila fotografije slijetanja svog rovera s Marsa

Kineski rover Zhurong poslao je prvu seriju znanstvenih slika od svog povijesnog slijetanja na Mars

11.6.2021.

Kineski rover Zhurong poslao je prvu seriju znanstvenih slika od svog povijesnog slijetanja 15. svibnja, kada je Kina postala druga država čiji je rover uspješno sletio na Mars. Od epske panorame do detaljnog uvida u Marsovu topografiju, impresivnih izgleda, slike su fantastičan doprinos razumijevanju Crvenog planeta, piše IFLScience.

Zhurong je s Marsa poslao i pravo "obiteljsku" fotografiju, kakvu uobičajeno šaljemo prilikom posjeta nekom gradu ili znamenitosti.

Prema kineskoj Nacionalnoj svemirskoj upravi (CNSA), "grupnu fotografiju u obilasku" snimio je pomoću male bežične kamere. Putovao je 10 metara južno od platforme za slijetanje, postavio kameru (koja je bila pohranjena ispod rovera) na zemlju, a zatim se povukao natrag i stao pored platforme za slijetanje, na kojoj je istaknuta kineska zastava.

Ostale nevjerojatne fotografije uključuju panoramu Utopije Planitia, gdje je rover sletio. Ta fotografija prikazuje horizont, rover i platformu za slijetanje, a vidi se i tlo koje je bilo poremećeno slijetanjem i kako se regolit raširio.

Foto: Profimedia

Kineska nacionalna svemirska uprava objavila je u petak nove slike koje je snimio rover Zhurong na Marsu, na kojima se vidi nacionalna zastava na crvenom planetu

Direktor CNSA-e Zhang Kejian rekao je da je misija "nastaviti stil pažljivog i energično koordiniranog rada, organizirati i provoditi razne misije znanstvenog istraživanja i prikupljati visokokvalitetne znanstvene podatke; podržati otvoreno dijeljenje koncepta uzajamno korisne suradnje pravovremeno objavljivanjem znanstvenih podataka kako bi cijelo čovječanstvo moglo podijeliti postignuća kineskog zrakoplovno-kozmičkog razvoja".

Skriveno u raju