Zbog poskupljenja i inflacije trošimo sve manje, štedimo gdje možemo.
Prodaja najtraženijih proizvoda u trgovinama pada od početka ove krizne godine. Pokazalo je to veliko GFK istraživanje potrošačkih navika u 1500 hrvatskih kućanstava pa smo složili popis čega se Hrvati najviše odriču.
Ulje, koje je do rujna poskupilo 52 posto, prodaje se manje nego obično i to između 5 i 10 posto. Slično je s brašnom i mlijekom koje je 28, odnosno 27 posto skuplje. Šećer je nešto manje poskupio, ali jednako ga manje kupujemo. Maslaca se sve više građani odriču - kupili smo ga 10 posto manje ove godine.
Trajne kobasice, ali i one za roštilj skuplje su 13 posto, ali pad prodaje od 10-ak posto pokazuje da nekima očito postaju luksuz kojeg si ne mogu priuštiti. I hrenovke se, kao najjeftinije kobasice, kupuju manje, ali ne toliko kao salame iako su one više poskupjele.
Kriza je brojne hrvatske građane primorala da štede na svima omiljenoj kavi - one konzumne za kuhanje, ali i svih onih instant kava - kupujemo manje 10-ak posto nakon što je poskupjela 13-14 posto u trgovinama od početka 2022. godine.