Nastava u hrvatskim osnovnim školama uskoro bi mogla izgledati drugačije, a od jeseni učenike čekaju čak četiri nova predmeta - Prirodoslovlje, Informacijske i digitalne kompetencije, Društvo i zajednica te Praktične vještine.
Najviše polemike u javnom prostoru izazvala je informatika, čija se dosadašnja satnica sa 70 smanjuje na 35 sati. Time nikako nisu zadovoljni profesori, koji su dokument koji se trenutno nalazi na e-Savjetovanju zatrpali kritikama, a svi odreda ukazuju da za novi kurikulum, 35 sati nije nikako dovoljno.
Škola ne ide u korak s vremenom
Saborska zastupnica stranke Centar Marijana Puljak u razgovoru za Net.hr ističe da vijest o smanjenju broja sati informatike nije nimalo u skladu s 2023. godinom 21. stoljeća.
"U doba sve bržeg razvoja i većeg utjecaja umjetne inteligencije na razvoj društva očekivali bi i više sati informatike, a ne manje. Škola ponovo ne ide u korak s vremenom“, kaže Puljak.
Smatra da je dobro što se informatika uvodi kao obavezan predmet od prvog razreda osnovne škole, jer pomaže boljoj organizaciji i kontinuitetu nastave koja se sada neshvatljivo prekida jer je informatika prvo izborni predmet, pa obavezan tek u 5. i 6. razredu, pa ponovo izborni u 7. i 8. razredu.
"S druge strane, smanjivanjem satnice se vjerojatno želi riješiti i problem nedostatka učitelja informatike jer IT stručnjaci prihvaćaju bolje prilike u privatnom sektoru. Nadam se da će nakon javnog savjetovanja doći do korekcije u ovom dijelu. Inače, ponovno će se dogoditi da će nam djeca biti informatički pismena zahvaljujući svojim vlastitim istraživanjima i vanškolskim aktivnostima, nego obrazovnom sustavu“, kazala je saborska zastupnica Marijana Puljak za Net.hr.
Inače, Ministarstvo znanosti i obrazovanja u objavljenom dokumentu savjetovanja s javnošću o eksperimentalnom kurikulumu nastavnog predmeta informacijske i digitalne kompetencije za osnovne škole navodi da se nastavni predmet Informacijske i digitalne kompetencije "povijesno naslanja na nastavni predmet Informatika koji je uveden u hrvatski odgojno-obrazovni sustav devedesetih godina 20. stoljeća, a u osnovnu školu kao izborni predmet (od 5. do 8. razreda) i izvannastavna aktivnost (od 1. do 4. razreda)".
Također, u uvodu dokumenta ističu da se nastavni predmet Informacijske i digitalne kompetencije uči i poučava u svih osam razreda osnovne škole, a satnica nastavnog predmeta iznosi 35 sati godišnje.