PROPALI, A RADE PO STAROM /

Slučaj propale turističke agencije pokazao kako se opet izigrava potrošače

Image
Foto: PU istarska

Tvrtka koja je službeno u stečaj otišla 11. siječnja, a mnogim roditeljima ostala dužna za neizvršeno školsko putovanje još iz rujna 2020., s novom agnecijom radi po starom

29.1.2022.
10:03
PU istarska
VOYO logo

Slučaj propalog Kontakt Toursa otvorio je pitanje funkcionira li zaštita potrošača u slučaju kraha turističkih agencija. Proglasili su stečaj, ostali dužni pa s novom agencijom rade sve po starom, piše u subotu Jutarnji list.

Najpoznatiji takav slučaj bio je onaj s agencijom Kompas, a sada je to, pak, slučaj s Kontakt Toursom, tvrtkom koja je službeno u stečaj otišla 11. siječnja ove godine, a mnogim roditeljima ostala dužna za neizvršeno školsko putovanje još iz rujna 2020.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ni polica osiguranja nije jamčila povrat novca

Prema zakonu, svaka agencija koja pruža usluge paket-aranžmana mora imati policu osiguranja u slučaju stečaja s osiguranim iznosom od minimalno deset posto ukupno ostvarenog prometa u paket-aranžmanima u protekloj godini, no slučaj roditelja koji su nam se obratili pokazuje da ni to nije dovoljno kako bi dobili povrat.

Kako je za Jutarnji ispričao Željko Markić, njegovo dijete trebalo je ići na školsko putovanje u rujnu 2020. godine, no ono nije održano, a kako je agencija u lipnju 2021. predala zahtjev za otvaranje stečajnog postupka, Markići su se obratili Generali osiguranju, kući s kojom je Kontakt Tours u vrijeme sklapanja ugovora imao osiguranje u slučaju stečaja. Međutim, Generali je odbio isplatiti novac, navodeći kako je polica bila važeća do 12. kolovoza pa stoga nije pokrivala putovanje u rujnu, iako je putovanje bilo ugovoreno i plaćeno davno prije rujna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I u drugoj osiguravajućoj kući doživjeli šok

Nakon toga slijedi bezbroj neuspješnih poziva agenciji koja se, naravno, ne javlja, da bi naknadno obitelj Markić dobila informaciju kako je Kontakt Tours nakon 12. kolovoza 2020. godine obnovio policu, ali ovaj put kod Uniqa osiguranja.

Misleći da će napokon uspješno riješiti svoj problem, Markić piše Uniqi i moli da ga se uputi u proceduru povrata novca, no tamo novi šok. Osiguravajuća kuća odgovara mu kako je polica uplaćena kod Uniqe vrijedila od 12. kolovoza 2020. do 12. kolovoza 2021., ali nije uključivala putovanja ugovorena prije tog razdoblja, što zapravo znači da ekskurzija uopće nije bila osigurana.

Ipak, iz Uniqe mu kažu kako su iz želje da pomognu djeci i roditeljima donijeli iznimnu odluku da ipak isplate osigurani iznos od 300 tisuća kuna, ali samo roditeljima koji su zahtjev podnijeli do 23. rujna, među kojima nisu bili Markići. Ostali su, dakle, i bez putovanja i bez novca, a onda i bez ikakve pomoći nadležnih institucija, piše novinarka Jutarnjeg lista Dora Koretić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo