'A što 2. svibnja?' / Radnica Ljubica Horvat u RTL Direktu: 'Nedopustivo je da 70% trgovaca radi 1. svibnja'

Na Praznik rada najvažnije je što kažu radnici, stoga smo u RTL Direktu ugostili radnicu s dugogodišnjim iskustvom, koja je zaposlena u tvornici električnih kablova

1.5.2017.
22:38
VOYO logo

Ljubica Horvat radi već 36 godina i stoga odlično može opisati položaj radnika u Hrvatskoj danas.

Kakvi su vama uvjeti za rad danas? Kako živi radnica u Hrvatskoj 2017.?
"Kad gledamo uvjete, trebalo bi ih promatrati iz nekoliko aspekata. Ako gledamo naš, metalski sektor, s tehnološke strane je vidljiv napredak, pa je radnicima fizički lakše. Međutim, druga je strana što radnici danas ne radi osam sati, nego znatno više."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovaj se praznik često uspoređuje s režimom kojega bismo željeli zaboraviti, kojega smo i službeno zvali Prvi maj, dijelili su se karanfili i nije se radilo. I Tito je bio metalac strojobravar, koliko su se vaša prava i uvjeti promijenili od socijalizma - jesu li se poboljšala?
"Kaže poslovica svako vrijeme nosi svoje breme. I nekada i danas bilo je dobrih i loših stvari. Radnik danas manje fizički mora raditi. Kad uspoređujemo plaće, nekad je radnik mogao platiti sve što je trebao, od režija, školovanja djece do ljetovanja. Danas radnik u metalskom sektoru, trgovini i nekim drugim sektorima teško može sa svojom plaćom pokriti sve svoje troškove."

Što kažete na podatak da radi 70% radnika zaposlenih u trgovini, a nisu toliko nužni, neće nitko umrijeti ili pokrasti državu, nisu liječnici ili policajci.
"Mislim da je to apsolutno nedopustivo. Naša država tu nije stvorila dobro zakonodavstvo. Teško je očekivati da građani ne idu na praznik u trgovine. Vrlo teško se radnice u trgovinama mogu izboriti za neradni praznik. Radnici u mnogim trgovačkim lancima nemaju kolektivne ugovore. Ima jako puno malih trgovina, gdje se radnici ne mogu sindikalno organizirati. Ne smiju se požaliti. Danas je radnik sretan da uopće radi i dobije plaću."

I vi ste danas bili u Slavonskom Brodu na prosvjedu. Svake godine sindikalni skupovi su isti, ista lica, iste poruke. Imaju li efekta? 
"Danas je bila zgodna parola: 'A što 2. svibnja?' Tu mediji mogu značajno utjecati na javno mnijenje. Premalo se mediji bave radnicima, previše je afera političara, a premalo se daje prostora svakodnevnom životu običnog radnika."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC17
Gledaj uživo 1.lipnja
VOYO logo