To su znatno lošiji rezultati od njihovih prošlogodišnjih kolega. Tada su esej za 40 bodova na višoj razini napisala 182 maturanta, a na osnovnoj dvostruko više nego ove godine – 40 bodova tada je osiguralo 20 učenika, piše Večernji list.
Kad bi se esej ocjenjivao posebno, a ne samo vrednovao kao dio testa iz hrvatskog jezika, prosječna ocjena bila bi nategnuta trojka. Prosječan broj bodova ostvarenih na eseju prošle godine bio je bolji i na višoj i na osnovnoj razini.
"Ispada tako da su djeca sve nepismenija i sve manje zainteresirana za čitanje. Mladi sve manje prihvaćaju stari način čitanja, a zašto je tako, treba istražiti", objašnjava ravnatelj Centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Goran Sirovatka.
'Današnja djeca ne vole čitati ni pisati'
No, s ocjenom da su djeca sve nepismenija ne slaže se ravnateljica zagrebačke Sedme gimnazije Ljilja Vokić.
"Ne može se na temelju eseja zaključivati da su djeca nepismena. To nije realan rezultat, on je više poruka onima koji su taj test i esej osmislili da to nisu dobro napravili i da nešto trebaju mijenjati", ističe profesorica Vokić.
Književnica Sanja Pilić smatra kako je čitanje stvar odgoja i obitelji.
"Današnja djeca žive u svom svijetu, ne vole čitati ni pisati, iako ima i onih koji to rado čine. Htjela bih reći nešto pozitivnije, ali ne mogu. Nemaju vremena i imaju drukčije preokupacije", ističe Pilić.
Vezani članci:
arti-201105230214006 arti-201101280061006 arti-201104110218006 arti-201105310056006 arti-201101270309006