Brojni zagrebački piloti malih aviona srećom problema nemaju u zraku, ali imaju na tlu jer je aerodrom Lučko zatvoren.
-Koliki su zbog toga Vaši problemi? "Veliki. Evo vidjeli ste doći do aerodroma Zabok je 40 km u jednom smjeru pa 40 kilometara u drugom smjeru, da ne govorim da nam je problem s punjenjem goriva jer mi imamo gorivo na Lučkom, a ne u Zaboku", objašnjava Miljenko Bucalović, v.d. ravnatelja Aerocentra Lučko.
Letenja nema do kraja kolovoza, odnosno dok Agencija za civilno zrakoplovstvo ne da zeleno svjetlo.
"Odstupanja se odnose na nepostojanje imenovane odgovorne osobe operatora aerodroma i neusklađenost Naputka o uporabi aerodroma", kažu iz Agencije.
Inspekcija koja je najavila dolazak ondje nije zatekla odgovornu osobu. Dakle, radnik se nije pojavio na poslu, a aerodrom nije ispunio sve uvjete za korištenje. Stoga dio korisnika traži promjene u vodstvu aerodroma.
Ukupno 25 škola i vlasnika privatnih aviona ne želi da više operator aerodroma Lučko bude Aeroklub Zagreb.
Predlažu da se operaterstvo na pisti prebaci Ustanovi Aerocentar Lučko, kojoj je osnivač Zagrebački zrakoplovni savez. S tim se ne slaže najveći korisnik Fakultet prometnih znanosti, ali poručuju da se problem mora riješiti.
"Smatramo da se ne treba, vlasniku državi, predlagati Ustanovu kao rješenje, jer država ima pravo po svojim propisima odabrati koga ona hoće", tvrde iz Fakulteta prometnih znanosti o aerodromu Lučko.
U Aeroklubu Zagreb, sadašnjem operatoru aerodroma, kažu se da im nedostaje novca, nekoć ih je financirao Grad Zagreb, a sada ovise o vlastitim sredstvima i donacijama članova. Zbog svih ovih dugogodišnjih zavrzlama aerodrom je zatvoren već danima.
"Ako vam zatvore Vaš bazni aerodrom na kojem je stacionirana sva vaša flota gdje vi imate svoje održavanje i trebate otići sa svog aerodroma to je za nas nepremostiv problem", zaključuje Bucalović.
Ako Aeroklub Zagreb kao operator do kraja kolovoza ne otkloni sve nepravilnosti bit će im trajno oduzeto Odobrenje za uporabu aerodroma pa bi Lučko moglo postati aerodrom bez aviona.