HDZ-ovi zastupnici u četvrtak bi trebali doći na sjednicu zagrebačke Skupštine s konačnom odlukom stoje li još uvijek uz Milana Bandića, ili odustaju od suradnje.
Baš u vrijeme dok čeka hoće li mu najvažniji projekt dobiti suglasnost gradskih zastupnika, u fokusu je ponovno način na koji Milan Bandić upravlja gradom. Iako uglavnom pričamo o velebnim projektima koje uspije izboriti, ali i realizirati. U sjeni ostaje pitanje kako grad to plati. RTL doznaje da grad čeka novo izvješće državne revizije za mjesec dana.
Audi koji vozi gradonačelnika Milana Bandića sve nas u gradu košta 360 kuna dnevno plus PDV. Grad ga iznajmljuje od tvrtke za rent-a-car, isto kao još 143 automobila za koje je raspisao natječaj za najam od 9 milijuna kuna.
Nakon što je državna revizija jasno pokazala da nije ocijenjena opravdanost uzimanja u najam vozila u odnosu na druge oblike nabave.
Kako je grad s daleko najvećim proračunom u Hrvatskoj došao do milijardu kuna duga? Kopajući malo po dokumentima, izgleda da to nije tako neobično. Primjerice Grad je ove godine predvidio subvencionirati rad ZET-a s 398 milijuna kuna.
Društvo nije koristilo vanjske usluge svrhovito i ekonomično
Iz izvještaja o izvršenju proračuna za 2019.-u, već je u prvih 6 mjeseci ZET-u uplatio skoro 400 milijuna kuna. Koliko bi to milijuna manje bilo da zet ne unajmljuje sve - 120 tramvaja, 35 automobila, usluge za odžavanje, čišćenje.
Državni ured za reviziju ocjenjuje da Društvo nije koristilo vanjske usluge svrhovito i ekonomično, te su potrebna značajna poboljšanja.
Grad je previše trošio na vanjske usluge, robno se zaduživao bez suglasnosti Vlade, kapitalno je ulagao bez kriterija i mjerila; i najvažnije, nije poslušao nalaz prošli nalaz revizije.
Milan Bandić nije uplašen
Primjerice bazen Svetice zbog kojega je između ostaloga grad i u posljednjem izvješću dobio uvjetno mišljenje. Za Svetice je Grad dao dozvolu Holdingu da bazen izgradi, na gradskom zemljištu uz pravo zakupa od 7 godina i 7 mjeseci. Grad je to koštalo 282.731.221,00 kuna. Državni ured za reviziju u izvješću je napisao da se to treba raditi drugačije, Bandić nije poslušao.
A za to vrijeme, unatoč mišljenjima revizije, na snazi je ugovor kojim zajednica ponuditelja, umjesto zaposlenika gradske tvrtke - gradi, održava i upravlja odlagalištem na Jakuševcu.
Bandić nije uplašen, tvrdi kako su predvidjeli plaćanje svih rupa, međutim za mjesec dana stiže nova revizija. Prva koju će morati poslušati.
"Po novom zakonu zakonski predstavnik subjekta revizije može biti sankcioniran sa dvije tisuće do 20.000 kuna, a subjekt revizije od 20.000 do 50.000 kuna ako ne dostave Državnom uredu za reviziju plan provedbe naloga i preporuka ili ne postupe po nalozima i preporukama", rekla je pomoćnica glavnog državnog revizora Biserka Čoh-Mikulec.
Nova revizija bit će dostavljena DORH-u koji će odlučivati o tome hoće li Zagreb prvi put zbog takvog vođenja grada plaćati kaznu. To objašnjava zabrinuto pismo gradske pročelnice za financije svojim kolegama da konačno počnu sa štednjom.