Kako piše Glas Slavonije, suprotno pravilnicima o državnoj maturi, na Filozofskom fakultetu u Zagrebu ostvareni uspjeh na nacionalnim završnim ispitima budućim studentima nije dovoljan za upis. Obvezno je polaganje tzv. testa inteligencije, koji za upis donosi više bodova nego sam rezultat državne mature.
arti-201005310070006Magdalena Kozić kaže da je test inteligencije loše koncipiran i nerazumljiv.
"Ispit nisam položila. Pitanja su zaista bila čudna, nerazumljiva i nisu imala nikakve veze s klasičnim testovima inteligencije ili sa studijem francuskog i talijanskog jezika koji sam htjela upisati. Primjerice, 20 minuta od ispita 'potrošila' sam odgovarajući samo na jedno pitanje tipa 'izbaci uljeza'. Glavni pojam je bila ovca, a sporedni su pojmovi bile razne druge životinje, od kojih se svaka na neki način s ovcom može povezati. Trebalo je od sporednih životinja izabrati jednu koja, po bilo kojem kriteriju, nema ništa zajedničko s ovcom! Možda zvuči jednostavno, ali nije bilo tako", ispričala je Magdalena. Maturantica kaže da joj je mnogo gora od same koncepcije testa činjenica da je on osnova za upis na Filozofski fakultet, jer od 300 bodova, koliko je za upis potrebno, on nosi čak 270 bodova, a svi njeni raniji uspjesi i rezultat na državnoj maturi donose samo 20 bodova.
Uz Magdalenu stoje i njeni profesori i ravnateljica II. gimnazije, koji ne mogu vjerovati da njihova odlična učenica nije položila test inteligencije.
"Uopće je glupo raspravljati je li naša Magdalena inteligentna ili ne! Pa ona je odlična učenica, državna prvakinja iz talijanskog, osoba koja je briljirala na državnoj maturi. Jednostavno je neshvatljivo kako se nekoga kao što je ona može diskreditirati pri upisu na fakultet", kazala je za Glas Slavonije ravnateljica Marija Šerić, dodajući kako je postupak prema Magdaleni dokaz da Filozofski fakultet u Zagrebu ne poštuje odluke Ministarstva, rad srednjoškolskih profesora, a ni sam koncept državne mature.
Magdalena se na rezultat testiranja žalila, no bez uspjeha. Željeni studij upisat će u Zadru bez ikakvih poteškoća, no teško joj je pomiriti se s činjenicom da unatoč tome što pripada skupini najboljih učenika u Hrvatskoj nije mogla upisati studij na fakultetu koji joj je bio prvi izbor.
Inače, osječka II. gimnazija je proglašena sedmom u državi po uspješnosti učenika na završnim nacionalnim ispitima.
Prethodni članci:
arti-201006150093006 arti-201006140238006 arti-201005210204006 arti-201006160724006 arti-201004150304006 arti-201003170792006