HZJZ objavio je savjete za nadolazeće ljetne mjesece, u svrhu zaštite od koronavirusa. Navode kako prerano ublažavanje mjera može dovesti do povećanja broja zaraženih i nepotrebnih loših posljedica. Iako je dio Europe cijepljenih, još smo daleko od procijepljenosti kakva nam treba. Također, cijepljenje ne garantira totalnu zaštitu, stoga je HZJZ objavio preporuke za zaštitu. Prenosimo ih u cijelosti.
"Budući da mjere popuštaju u brojnim državama europske regije, mnogi dolaze u iskušenje otputovati u inozemstvo, posjećivati glazbene festivale i sportska događanja ili putovati u popularna ljetovališta. SZO/Europa je pokrenula kampanju #SummerSense (#LjetniOprez), sa savjetima kako najbolje iskoristiti toplije vrijeme uz zaštitu od zaraze COVID-19.
“Iskustvo nas je naučilo da prerano ublažavanje epidemioloških mjera može dovesti do porasta broja zaraženih COVID-19, a što onda vodi do novih zatvaranja, nepotrebnih smrtnih ishoda i gospodarskih posljedica” – izjavio je dr. Hans Henri P. Kluge, regionalni direktor SZO-a za Europu. “Iako je dio populacije u europskoj regiji cijepljen, još smo daleko od procijepljenosti svih pogodnih osoba te je situacija ovog ljeta i dalje nesigurna zbog širenja nekoliko varijanti virusa”.
Trenutačno je u europskoj regiji više od 15% populacije cijepljeno protiv COVID-19, a taj broj svakodnevno raste. Međutim, treba napomenuti da ljudi koji su cijepljeni nisu automatski zaštićeni od bolesti te i dalje mogu širiti virus. Ipak, cijepljenje smanjuje vjerojatnost obolijevanja od teškog oblika bolesti ili smrti uzrokovane COVID-19. Stoga je važno potaknuti sve ljude da pristanu na cijepljenje kada im se ono ponudi."
Zabava uz što veću zaštitu
"Poučeni prošlogodišnjom situacijom kada je najesen, a nakon ljetnog popuštanja mjera, došlo do porasta obolijelih od COVID-19, SZO/Europa je zajedno s UNICEF-om i regijom Središnje Azije pokrenula kampanju #SummerSense. Svrha kampanje je osigurati da ljudi uživaju u toplijim mjesecima i izbjegnu zarazu COVID-19, te tako podržati nastojanja da se pandemija što prije okonča.
Kampanja #SummerSense usmjerena je na četiri glavna područja:
- Putovanje i turizam;
- Sportska događanja poput UEFA-inog europskog nogometnog prvenstva;
- Društveni život, uključujući okupljanja, festivale, vjenčanja i ljetovanja;
- Povratak u škole, kada se djeca i mladi krajem ljeta vraćaju u škole i fakultete.
Provedba načela #SummerSense
Za obitelji i pojedince #SummerSense znači oprez i primjenu zdravog razuma:
- preispitivanje odluke o putovanju kako bi se smanjio rizik zaraze i širenja COVID-19;
- procjena rizika od zaraze COVID-19 pri svakom koraku, počevši od izlaska iz kuće pa sve do povratka;
- poduzimanje preventivnih mjera poput čestog pranja ruku, držanja sigurnog razmaka i nošenja maske;
- izbjegavanje zatvorenih ili skučenih prostora te gužvi. Umjesto toga, ljudi bi se trebali sastajati vani ili u otvorenim prozračnim prostorijama.
SZO apelira na vlade i nadležna tijela te organizatore događanja u europskoj regiji da se pridržavaju savjeta kampanje #SummerSense, tako da:
- presipitaju odluke o putovanjima;
- na temelju procjene rizika donose odluke o održavanju, odgodi ili otkazivanju masovnih okupljanja;
- ako se održavaju događanja, poboljšaju epidemiološke i društvene mjere ne samo u dvoranama, nego i u vanjskim prostorima te prijevozu koji koriste gledatelji, sudionici i lokalno stanovništvo.
Iako je sve više ljudi cijepljeno te pojedine mjere popuštaju, sada nije vrijeme za neoprez. Pandemija još uvijek traje. Zato je sada vrijeme za #SummerSense.