Znanstvenici smatraju da ljudi imaju ograničenu količinu ''dobre volje'' i ako ste u jednom području života čedni i u drugom ćete biti zli.
Radi se o fenomenu tzv. ''kompenzatorske etike'', koji je izašao na svjetlo dana nakon što su psiholozi na Sveučilištu u Torontu proveli niz eksperimenata.
''Ljudi se ponašaju manje altruistično i veće su šanse da će varati i krasti nakon što kupe ekološki proizvod, nego onaj konvencionalno proizveden'', kaže voditeljica istraživanja Nina Mazar.
Njen tim je angažira 90 volontera i platio svakome 5 dolara da sudjeluju u eksperimentu dizajniranom kako bi otkrio utječe li konzumacija ekoloških proizvoda na moral.
Studenti su podijeljeni u dvije grupe i rečeno im je da u online trgovini kupe ''običnu'' robu ili da kupnju obave u internetskoj trgovini koja prodaje ekološki prihvatljivije proizvode.
Pokazalo se da su ljudi koji su kupovali ''zelene'' proizvode kasnije više varali u jednostavnim kompjuterskim igricama od onih koji su kupovali u običnoj trgovini.
Poslije su trebali iz kuverte uzeti određeni dio novca kao nagradu za svoje sudjelovanje u projektu. Oni koji su kupovali ekološki proizvedene namjernice uzeli su više novca, nego što im je trebalo pripasti.
Zaključak studije je da izloženost ''zelenim'' proizvodima može imati pozitivan utjecaj na prosocijalno i etičko ponašanje, dok kupovanje istih kod ljudi može dovesti do ignorancije, sebičnosti i neetičkog ponašanja, prenosi Daily Mail.