Poglavarstvo Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini na stajalištu je kako se muslimane u toj zemlji sustavno diskriminira zbog čega će tražiti njihovu zaštitu kroz sve postojeće domaće i međunarodne instrumente, objavljeno je u četvrtak u Sarajevu u reagiranju na konačnu odluku Visokog sudskog i tužiteljskog vijeća BiH (VSTV) o zabrani nositeljima pravosudnih funkcija da ističu obilježja svoje vjerske, nacionalne ili političke pripadnosti.
VSTV je u siječnju donio odluku kojom je, pozivajući se na postojeće zakone u BiH, upozorio da sutkinje i tužiteljice tijekom obavljanja svog posla ne smiju isticati vjerske simbole što se odnosi i na hidžab odnosno maramu koje neke muslimanske žene nose oko glave kako bi time pokazale svoju vjersku opredjeljenost.
Ovakva je odluka izazvala protivljenje nekih bošnjačkih
organizacija pa i Islamske zajednice, zbog čega su u nekoliko
gradova u BiH održani i javni prosvjedi.
VSTV je unatoč tome, na sjednici održanoj u srijedu, potvrdio
kako odluka ostaje na snazi jer je temeljena na Zakonu o sudovima
koji jasno propisuje zabranu isticanja vjerskih kao i političkih
i nacionalnih simbola u sudnicama.
Rijaset (poglavarstvo) IZ u BiH na taj je zaključak reagirao priopćenjem u kojemu stoji kako je to "nastavak kršenja temeljnih ljudskih prava muslimana".
Članovima VSTV-a osporili su pravo tumačenja islama i njegovih propisa pa tako i značenja hidžaba (marame).
"Muslimani trebaju znati za ovakve uvredljive i diskriminirajuće postupke, ali i činjenicu da država BiH nastavlja sustavno diskriminirati muslimane odugovlačenjem da potpiše ugovor s Islamskom zajednicom kao najvećom vjerskom grupacijom u BiH, premda je isti ugovor potpisala sa Katoličkom crkvom 2006. i Srpskom pravoslavnom crkvom 2007. godine", poručili su iz IZ u BiH, uz konstataciju kako ovime država ugrožava ustavom zajamčeno pravo muslimana na slobodu njihove vjere.
Odluka VSTV-a i prije ovog očitovanja rijaseta IZ u BiH potaknula je brojne javne polemike pri čemu su istaknuta proturječna stajališta o tome je li nošenje hidžaba doista obveza muslimanski koja proistječe iz Kur'ana ili je pak riječ o voluntarističkoj interpretaciji koja nema ništa zajedničko s prakticiranje islama specifičnim za BiH.