BMW i3 bio je jedan od prvih električnih automobila, a prestao se proizvoditi 2021. godine. Bez obzira na to i dalje je popularan na tržištu rabljenih vozila. Problem se javlja kada je potrebno nabaviti rezervne dijelove za auto jer im cijene sežu u nebo.
Vlasnik jednog modela iz 2015. godine ostao je neugodno iznenađen kad je saznao da mu je potrebna zamjena baterije, a ista koša 71.208.27 dolara. Cijena nove baterije veća je i od cijene samog automobila, ali i vrijednosti potpuno novog BMW-a i5, piše CarBuzz.
Cijene zamjena električnih baterija nisu male, ali ova cifra je ipak pretjerana čak i za BMW.
Da se ne radi o običnoj izmišljotini vlasnik je ponudu servisa za novu bateriju objavio na društvenoj mreži Reddit. U komentarima se javilo još nekoliko vlasnika istog modela auta. Jedan je otkrio da je on dobio račun od 30.000 dolara.
"Da nisi slučajno ušetao u salon i tražio novi BMW i5?", pitao ga je jedan od korisnika.
Drugi su mu napisali da su dobivali ponude između 8 i 11 tisuća dolara.
Svi ovi iznosi zvuče puno, ali činjenica da vlasnici dobivaju različite ponude za isti posao još je bizarnija. Neki korisnici Reddita vjeruju da trgovac ne želi izvršiti popravak.
Zbog visokih cijena popravka auta obeshrabreni vlasnici će vjerojatno tražiti alternativu ili čak kupiti novi automobil.
"Ne mogu samo reći da to ne žele učiniti pa naprave cijenu toliko strašnom da tjeraju kupca da kupi novi auto”, napisao je jedan korisnik u odgovorima.
Baterija u i3 sastoji se od osam ćelija. Dakle, ako posjedujete i3 ili neki drugi stariji električni automobil, bilo bi dobro potražiti stručnjaka koji ga može popraviti za mnogo manje novca. Jedan baterijski modul košta između 3.000 i 3.500 dolara, tako da je moguće da se popravak može izvesti za cifru daleko manju od 70.000 dolara.
S obzirom na to da su cijene popravka električnih automobila basnoslovne nije ni čudo da ljudi na njih gledaju s velikom dozom opreza. Visoke cijene ne utječu samo na BMW.
Studija koju je proveo Recurrent pokazala je da zamjena baterija u Volkswagen e-Golfu može stajati i do 21.000 dolara. To nije ništa u usporedbi s računom od 113.500 dolara koji je dobio jedan vlasnik Hyundai IX35 s pogonom na vodik kada su gorivne ćelije počele stvarati probleme.
POGLEDAJTE VIDEO: Dacia Spring: Najjeftiniji električni automobil u Hrvatskoj