NEŠTO ČUDNOVATO I VRUĆE VREBA ISPOD ANTARKTIČKOG LEDA: / Toplinsko područje veličine 3 Londona šokiralo znanstvenike

Foto: AFP, EARTH OBSERVATORY

Cilj projekta je popuniti nepoznanice o geološkoj prošlosti Zemlje

1.12.2018.
AFP, EARTH OBSERVATORY

Nova studija pokazala je kako ispod Artičkog leda na Južnom polu se nalazi toplinsko područje koje je trostruke veličine Londona. Iako se smatra kako toplinska točka neće otopiti Antartiku, prepostavlja se kako je ekstremna toplina može uzrokovati slojeve leda da se počnu topiti, piše IFLScience.

VELIKI MISTERIJ /

'Čudnovati kontinent Antarktike ključ je prošlosti i budućnosti čovječanstva'

VELIKI MISTERIJ /

'Čudnovati kontinent Antarktike ključ je prošlosti i budućnosti čovječanstva'

Značajan utjecaj geologije

"Ovo je uistinu uzbudljiv projekt, koji istražuje jednu od posljednjih neistraženih regija na planeti. Naši rezultati su ustinu neočekivani, s obzirom da su mnogi mislili kako je ovo područje Antartike napravljeno od hladnog kamena koji ima minimalni utjecaj na led iznad njega", smatra glavni autor istraživanja dr. Tom Jordon i dodao: "Pokazali smo da čak i u drevnom kontinentalnom unutrašnjosti je moguć značajan utjecaj geologije na led".

Znanstvenici ne znaju koliko je duga toplinsko područje tamo, međutim istraživanja su pokazala kako nije riječ o novoj pojavi. Istraživanje je pokazalo kako je tamo bilo tisućama godinama, čak možda i milijunima. Međutim, zbog povećanih temperatura taj dio artičkog leda postaje sve podložniji topljenju.

MISTERIJ NA LEDENOM KONTINENTU: /

Ispod leda na Antarktici otkrivena piramida!

Otkrivanje prošlosti

"U budućnosti višak vode na ledenom pokrivaču učinit će ovu regiju još osjetljivijom na klimatske promjene," smatra Dr. Jordan, piše IFLScience.

Vjeruje se kako toplinu generiraju neobičajno radioativno kamenje u gornjem sloju zemljine površine, kao i geotermološki zagrijana voda izlazi iz zemljine površine. Međutim, znanstvenici nisu sigurno jer ne mogu pristupiti području. Britanski artički istraživački tim došao je do navedenog zaključka korištenjem radarskih podataka.

Cilj projekta je popuniti nepoznanice o geološkoj prošlosti Zemlje.

FNC17