Logično je stoga da ljudi stvaraju najrazličitije konstrukcije oko leta avionom. Business Insider odabrao je njih deset i razotkrio pravu istinu.
1. Otvaranje avionskih vrata tijekom leta velika je opasnost za sigurnost Nije točno. Naprosto, otvaranje vrata dok avion krstari zahtijevalo bi nadljudsku snagu. Kako kaže Patrick Smith, pilot i bloger: "Ne možete, ponavljam: ne možete otvoriti vrata zrakoplova u letu. Iz jednostavnog razloga što tlak u kabini to ne dopušta".
To nas dovodi do sljedećeg mita:
2. Mala rupa u zrakoplovu uzrokovala bi isisavanje svega iz zrakoplova Kako primjećuje Patrick Smith, iako bombe i velike pogreške u strukturi aviona mogu uzrokovati katastrofalne, brze dekompresije, mala rupa na avionu sasvim je druga stvar.
Nakon što je na zrakoplovu Alaska Airlinesa MD-80 2006. godine pronađena pukotina veličine stopala, a što je uzrokovalo prisilno slijetanje zrakoplova, Smith je napisao: "Pukotina je bila mala, i jednom kada je tlak zraka u kabini pao, moglo se pretpostaviti da će avion ostati u jednom komadu i normalno letjeti. No to se nije pretpostavilo, pa su avion hitno spustili".
3. U zrakoplovu se brže napijete Tlak zraka u zrakoplovu nije jednak tlaku na morskoj razini, zbog čega ima manje zraka, pa se osjećate omamljenima, pijanima.
4. Zrakoplovi tijekom leta izbacuju ljudski otpad To se ne događa. Mnogi ljudi su se požalili da su navodno pogođeni nekim otpadom odozgo. No, FAA (Federal Aviation Administration) to je jednom odlučno demantirala: "Fizički je nemoguće da pilot izbaci otpad tijekom leta". Stoga ako se i dogodi da vas tijekom šetnje pogodi nečiji izmet, on je gotovo sigurno ptičji.
5. Možete ostati zaglavljeni u WC školjki, ako pustite vodu dok sjedite na njoj Ovo je, pak, teško za postići. Adam Savage iz "Mythbustera" isprobao je stoji li taj mit, i, unatoč ozbiljnom usisavanju, ustao je sa školjke bez problema.
6. Recikliranjem zraka u zrakoplovima šire se bolesti Iako se ovo čini logičnim, Patrick Smith to demantira:
"Zrak cirkulira sve dok se ne dovede do donjeg dijela trupa gdje se otprilike polovica izbacuje. Ostatak se provodi kroz filtere te se miješa sa svježim zrakom spremljenim u motorima, i ciklus ponovno počinje".
Za filtere se pak, ističe da imaju bolničke kvalitete te da hvataju između 94 i 99,9 posto mikroorganizama, dok se svake dvije do tri minute zrak potpuno promijeni, što je znatno češće nego u zgradama.
7. Stavljanje pojasa može smanjiti vaše šanse za preživljavanje avionske nesreće Razmišljajte o ovome slično kao o sigurnosnom pojasu u automobilu. Iako nije nelogično pomisliti da vam pojas otežava bijeg iz srušenog zrakoplova, ipak donosi više dobroga nego lošega.
Naime, u slučaju pada zrakoplova velika je vjerojatnost da ćete biti izbačeni sa svoga sjedala te udariti u drugu osobu ili pregradu. Stoga je bolje sjediti vezan na sjedalu, pa se spašavati kada zrakoplov prestane padati, nego riskirati ozljede tijekom pada.
8. Pilot može kontrolirati dotok zraka u zrakoplovu i tako držati putnike mirnima te uštedjeti na gorivu I ponovno to demantira Patrick Smith: "Ideja da mi kontroliramo dotok zraka u avionu je smiješna. Razina kisika određena je tlakom".
9. Maske za kisik su varka koja služi tome da putnike drži smirenima prije pada zrakoplova Ovo se uvjerenje posebno proširilo nakon filma "Klub boraca" u kojem upravo tu tezu iznosi glavni lik Tyler Durden. No, Smith ističe: ako tlak u kabini naglo padne (a što se može dogoditi i bez da se zrakoplov ruši), svi u avionu moraju udisati zrak koji dolazi s ogromne visine, te je izuzetno rijedak.
Ove maske služe kao pomoć svima da dišu normalno dok pilot se spusti avion na nižu visinu gdje ima više zraka.
10. Avionsku nesreću nemoguće je preživjeti Nakon avionske nesreće Asian Flighta 214, činilo se nevjerojatnim da je 304 od 307 ljudi preživjelo. No, to se poklapa sa službenim brojevima koji govore da je 95 posto putnika koji su sudjelovali u avionskim nesrećama u Americu u razdoblju od 1983. do 2000. preživjelo.
To je tako zahvaljujući strogim propisima koji osiguravaju da su moderni zrakoplovi otporni na požare, jednostavni za evakuaciju, te sposobni letjeti u nevjerojatnim uvjetima, a da se ne raspadnu.