'sve se klima' / Svi vole jugića, ali Antonija ga obožava: 'Ide najbrže 180, ali najsigurnije je 12 km/h. Ima samo jednu manu!'

U Njemačkoj raste broj registriranih trabanata, iako su se prije 32 godine prestali proizvoditi. Samo u siječnju ove godine u Njemačkoj ih je registrirano 40 tisuća. Retro je u modi. A stručnjaci nam kažu - Yugo, Stojadin, Fićo, mogli bi se sve češće voziti na našim cestama

26.9.2023.
8:30
VOYO logo

Antonija ima Yugo 55E. I nije E tu kao znak da je njezin Yugo električni već da je sklepan od ostataka, pa je volan crn, a ostala unutrašnjost, recimo, smeđa. Ovaj Yugo, odnosno Božo kako ga Antonija zove, ima 36 godina i na njemu radi sve. Od brisača, žmigavaca sve do, klime, pardon ventilacije.

"Od klime Božo ima što? Sad bi vam moj kolega rekao - pa sve se klima. Nema više uzbuđenja vožnje ovih novih automobila, em imaš servo, em ne čuješ mijenjanje brzina, em ti je ugodno u autu, to treba biti prava vožnja", kaže nam Antonija Buntak, vlasnica Yuga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I vozite ga kao od šale, kad napokon ubacite u rikverc. Vlasnica kaže 180 na sat najbrže ide, iako je 12km/h najsigurnije, sa skromne četiri brzine. I skromni, više estetskim retrovizorima, koji nisu od pomoći u vožnji. Antonija u svom Yugu uživa. Uživaju i svi oni koje provoza na svojim Yugo turama po Zagrebu i okolici. I da, među njima je puno Amerikanaca. A baš su mu se Amerikanci rugali, prozvali ga najgorim automobilom ikada proizvedenim. Rugao mu se i Bruce Willis u filmu Umri muški. Možda je baš zbog svega toga postao hit. Hit o kojem redatelj Filip Grujić radi dokumentarni film - Yugo ide u Ameriku.

Image
LEGENDARNI MOTORI /

Vozi i na suncokretovo ulje, nekad su ih davali i za gajbu piva: Zbog Tomosa ponekad cure pokažu i 'silikonke'

Image
LEGENDARNI MOTORI /

Vozi i na suncokretovo ulje, nekad su ih davali i za gajbu piva: Zbog Tomosa ponekad cure pokažu i 'silikonke'

"Prešli smo 23 Savezne države, više od 10 tisuća kilometara, zapravo spravica za milje nije radio, pa ne znamo točno koliko smo prešli. Ali to je nekada bio ne seksi auto, danas, a to je zanimljivo, ti da dovedeš Yuga u neki salon, i dovodili smo ga na neka druženja automobila, ljudi ne prilaze toliko Cadillacima ili drugim oldtimerima, koliko prilaze Yugu", kaže nam Filip Grujić, redatelj filma 'Yugo ide u Ameriku'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slobodno se može reći da je dobri stari Yugo - sad već oldtimer i nije jedini koji je živi novu slavu. U Njemačkoj raste broj registriranih trabanata, iako su se prije 32 godine prestali proizvoditi. Samo u siječnju ove godine u Njemačkoj ih je registrirano 40 tisuća. Retro je u modi. A stručnjaci nam kažu - Yugo, Stojadin, Fićo, mogli bi se sve češće voziti na našim cestama.

"Puno ljudi gaji nostalgiju spram takvih automobila. To su im bili prvi automobili s kojima su se vozili s roditeljima i sigurno da postoji emotivni trigger koji ih potiče da se vrate u takve aute da iskuse taj doživljaj“, kaže nam Kristijan Tićak, urednik magazina Auto motor i sport.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A neki posebni oldtimeri mogu vrijediti pravo bogatstvo.

"Treba čuvati Yuga i Stojadina, ali nije sve staro vrijedno. Ako automobil priča i posebnu priču ako ga je vozio netko poznat, sigurno više vrijedi na tržištu", dodaje Tićak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na tržištu je Antoniji prije pet godina recimo vrijedio 600 eura, a danas se takav Yugo na Njuškalo prodaje i za tri i pol tisuće eura. I gdje god dođe, zaustavljaju je ljudi i mole da im ga proda, što će se teško dogoditi, kaže nam Antonija. Inače, Božo je nikada nije iznevjerio na cesti.

"Zapravo umalo jednom jer crtica od benzina nije baš sto posto precizna, ali sam se sjetila otići na pumpu. To je ta jedina mana, ali i to je dio adrenalina, nikada ne znaš kad će stat", kaže Antonija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U ovoj priči zanimljivo je i što u doba kada smo na pragu letećih automobila, ima još onih koji uživaju u zvuku dobrih starih jurilica.

POGLEDAJTE VIDEO: Nevjerojatni prizori u Švedskoj! Autocesta 'progutala' desetke automobila i autobusa: 'Ovo ne možemo popraviti. Trebat će graditi ispočetka'

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo