dunavom pa u HŽ /

Hrvatska će prevoziti još više ukrajinskog žita. HŽ spreman, ali infrastruktura će koštati, u strahu i ratari

HŽ Cargo na mjesec može prevesti 20 tisuća tona, a dosad su 50 tisuća tona odvezli do splitske i 30 tisuća tona do riječke luke. Na ovim poslovima angažirane su i druge kompanije koje se bave teretnim prijevozom. Vagoni se zaustavljaju kod silosa, a žito zatim u riječkoj luci čeka na pretovar

2.8.2023.
7:08
VOYO logo

Od Kijeva do Vukovara pa poslije do luke Rijeka - tako će izgledati put ukrajinskog žita u ostatak svijeta. Hrvatska je Ukrajini na raspolaganje dala svoje luke - dok ratari istodobno strahuju za otkupne cijene žita.

Nakon što je Putin zatvorio slavinu ukrajinsko žito poteći će kroz Hrvatsku. Povećat će se prijevoz žitarica, a do Hrvatske će dolaziti Dunavom do Luke Vukovar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ministar vanjskih poslova Gordan Grlić Radman dogovorio je to s ukrajinskim kolegom, a pohvalilo se tamošnje ministarstvo. S broda u vagone, jednom kad dođe na hrvatsko tlo, žito bi svoj put nastavljalo željeznicom.

U HŽ Cargu kažu da imaju dovoljno lokomotiva i vagona za prijevoz žita, ali taj posao bit će potrebno uskladiti s infrastrukturnim radovima na željeznicama. Isto tako bit će potrebna značajna ulaganja u skladišne i pretovarne kapacitete u domaćim lukama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
NOVA RUTA /

Ukrajina će žito izvoziti Dunavom do Hrvatske. Željeznicom do obale pa brodovima iz Jadrana

Image
NOVA RUTA /

Ukrajina će žito izvoziti Dunavom do Hrvatske. Željeznicom do obale pa brodovima iz Jadrana

HŽ Cargo na mjesec može prevesti 20 tisuća tona, a dosad su 50 tisuća tona odvezli do splitske i 30 tisuća tona do riječke luke. Na ovim poslovima angažirane su i druge kompanije koje se bave teretnim prijevozom. Vagoni se zaustavljaju kod silosa, a žito zatim u riječkoj luci čeka na pretovar.

"Kad govorimo o ukrajinskom žitu od prošle godine od petog mjeseca do kraja sedmog mjeseca, kroz riječku luku prošlo je blizu 100 tisuća tona", govori Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka. Upitan hoće li se ta količina sada povećati i koliko, dodaje: "Mi na dvotjednoj bazi imamo koordinaciju svih dionika tog transporta i s obzirom na ove najave, vjerujem da ćemo do kraja godine imati veće količine nego što su prije bile planirane".

Rusija i Ukrajina prošle godine u srpnju potpisale su sporazum o nesmetanom izvozu žita preko Crnog mora uz posredstvo UN-a i Turske. Na taj se način osigurao nastavak prehranjivanja 400 milijuna ljudi, prvenstveno u Africi i na Bliskom istoku. Ukrajina je od prošlog ožujka tako uprihodila 700 milijuna dolara, a Rusija se iz sporazuma povukla sredinom srpnja. Hrvatska zato postaje jedan od alternativnih pravaca.

"Ako smo imali 100-njak tisuća tona u ovih godinu i pol, možemo očekivati do kraja godine sigurno najmanje 50-ak tisuća tona", ističe Vukorepa. Navodi i da to žito najviše ide za Italiju i zemlje sjeverne Afrike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pet zemalja članica unije koje graniče s Ukrajinom već su zabranile uvoz žitarica kako bi zaštitile svoje poljoprivrednike, a ratari strahuju da bi nove pošiljke mogle dodatno sniziti cijene na europskom tržištu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo