Vlada je u Bruxellesu pomoć Ukrajini obećala, no protiv su i predsjednik i dobar dio oporbe.
Što o tome misle građani donosimo u istraživanju koje je za RTL provela agencija Promocija Plus, a rezultati su jasni - protiv obuke ukrajinskih vojnika u Hrvatskoj je gotovo 60 posto građana (58,2 posto). Manje od trećine (29,4 posto) uglavnom ili potpuno podupire takav potez.
Uvjerljiva potpora vladinoj inicijativi dolazi očekivano od birača HDZ-a, ali i među njima je trećina protiv. Birači svih ostalih oporbenih stranka, i lijevih i desnih, znatno češće ovu opciju ne podržavaju.
Obuka može, ali samo odabranih
Vojna misija obuhvaća nekoliko elemenata i oko načina i mjesta obuke, a najviše vas podupire obuku sanitetskog osoblja i specijalista za razminiranje u Hrvatskoj (30,3 posto). Ne i obuku vojnika.
Da hrvatski instruktori obučavaju ukrajinske vojnike na teritoriju drugih zemalja podržava petina građana (20,0 posto).
Onda opcija oko koje se najviše lome koplja - obuka ukrajinskih vojnika u Hrvatskoj - to bira 16,5 posto građana.
I posljednja opcija koja se u misiji doduše uopće ne spominje; da hrvatski instruktori obučavaju ukrajinske vojnike na teritoriju Ukrajine - za to je oko 10 posto građana.
Gotovo četvrtina ispitanika (22,7 posto) nije se izjasnila - ili ne žele reći ili ne znaju kako bi se i gdje obuka Ukrajinaca trebala provoditi.
Tko će odlučiti?
A tko zna i po vašem mišljenju treba donijeti tu odluku? Najviše vas smatra da je to zajednički dogovor dvaju predsjednika - gotovo 37 posto (36,6 posto).
Da je to isključivo odluka predsjednika Milanovića kao vrhovnog zapovjednika Oružanih snaga smatra gotovo jednak broj - 35,5 posto. Opciju odluke parlamenta, znamo dvotrećinskom većinom, zaziva tek 13,2 posto građana.
Vladu, koja je u Bruxellesu najavila sudjelovanje u misiji, kao mjerodavnu za odluku vidi tek 4 posto građana. Odluku će na kraju donijeti Sabor, 15. prosinca kada je najavljeno glasovanje, vladajućima je potrebna 101 ruka, a pitanje je hoće li o svemu odlučivati i ustavni suci.
NAPOMENA: Ekskluzivno istraživanje za RTL je provela agencija Promocija plus od 30. studenog do 03. prosinca na uzorku od 1300 ispitanika u cijeloj zemlji. Standardnu grešku je +/- 2,7 posto i razinu pouzdanosti od 95 posto.