McDonald's je najavio da će u svoju ponudu uvesti sendvič od jaja, točnije samo s bjelanjcima za doručak, McMuffin. Burger King predstavio je svoj pureći hamburger, a Cracker Barrel najavio je da može ponuditi točne informacije o kalorijama i mastima za jela poput pečene piletine te započeo testiranje novog zdravog menija Wholesome Fixin's, gdje postoje jela s manje od 600 kalorija.
Vlasnici restorana brze hrane ne očekuju da se ova nova 'zdrava' jela prodaju osobito dobro jer zdrava hrana u 'nezdravim' restoranima gotovo nikada nije pretjerano tražena, ali očekuju da će privući nove kupce.
'Zdravi' meniji su jedan od marketinških alata da bi se privukli gosti
Darren Tristiano iz tvrtke za istraživanje Technomic kaže da samo četvrtina Amerikanaca naručuje zdravi meni u restoranima brze hrane. On je dodao da se na većini tržišta prodaje samo jedan do dva posto vegetarijanskih hamburgera, te da je pržena piletina prodavanija od piletine s roštilja u odnosu 9 na prema 1.
"Potrošači će uvijek izabrati hranu prema okusu, ali to nikada neće biti zdravija hrana", rekao je Tristiano.
Umjesto toga, ovi restorani brze hrane koriste bjelanjke i purice na svojim jelovnicima želeći da gosti misle da u restoranima postoji zdrava hrana, ili bar ne toliko 'nezdrava' i samim time pokušavaju privući ljude. Drugim riječima, zdravi meniji su jedan od marketinških alata da bi se privukli gosti.
Kao što je slučaj kod uvođenja svakog novog proizvoda, oni skreću pozornost na lanac koji ih uvodi, mijenjaju percepciju brenda na bolje. I to s pravom: pureći burger Burger Kinga ima 530 kalorija, 15 posto manje od klasičnog hamburgera.
No, ljudi obično bez obzira što se nudi zdravi meni, naručuju nezdravi. Čak i oni koji su došli upravo jer postoji opcija dijetne hrane na kraju naručuju hamburgere i pomfrit.
"Ljudi zapravo nemaju interesa za takvu ponudu ali oni će ipak cijeniti to što se nudi", objašnjava Marian Berelowitz iz JWT-a, dodajući da će ipak razmišljati da sljedeći put uzmu neki zdravi meni što se u praksi rijetko kad dogodi.
Uvođenje zdravijih menija u restorane brze prehrane ima perspektivu
Analitičar Nima Samadi upozorava da je McDonald's još 2000-ih nakon dokumentarca Morgana Superlocka Super Size Me pokušao poraditi na svojoj lošoj reputaciji izbacujući Extra veliku opciju iz svog menija i uvodeći povrće i sokove od svježe miksanog voća. Kampanja je uspjela popraviti imidž, ali su kupci i dalje zadržali navike kupovanja velikih menija (Big Macova).
Pa ipak, Bonnie Rigg iz NPD grupe naglašava da uvođenje zdravijih menija ima perspektivu s obzirom na to da je 8 posto ljudi prilikom odabira jela vođeno njegovom kvalitetom. To je najjače izraženo u skupini starijih od 65 među kojima 11 posto preferira zdravu prehranu. Ako uzmemo da većina ljudi ruča ili večera u društvu, dovoljno je da jedan od njih odabere zdravi meni, već se otvara prilika se drugi zainteresiraju za njega.