Posluju s golemim gubitkom, a zaposlili 1136 ljudi

Pad standarda u zemlji, neprofitabilne zračne linije, previsoka cijena kerozina- samo su neki od problema koji muče Croatia Airlines koji će uskoro morati u privatizaciju.

25.2.2010.
14:25
VOYO logo

I Croatiju Airlines snašla je sudbina globalnih avioindustrija, koje su kriza i recesija doslovce pokosile. Državne dotacije, koje u posljednje dvije godine prima zbog gubitaka, teško da joj pomažu, pa će Vlada i Uprava te kompanije morati sjesti za stol i odlučiti se za način privatizacije.

No u Vladi, doznaje se, o tome još nisu razgovarali. No u posljednje vrijeme se špekulira kako bi u tu tvrtku mogla ući njemačka Lufthansa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Croatia Airlines ne demantira tu vijest, no napominje kako proces privatizacije još nije počeo te da se o potencijalno zainteresiranima za tu aviokompaniju još ne može govoriti.

U međuvremenu niže gubitke. Još prije dvije godine završni račun je pokazao da posluju s gubitkom od 78 milijuna kuna minusa. Gubitak je u prvih devet mjeseci prošle godine dosegao 94 milijuna kuna, a zabilježen je i dug od 80 milijuna kuna zbog neplaćenih obveza hrvatskim zračnim lukama. Ukupni poslovni rezultat 2009. godine bit će poznat do 31. ožujka 2010. godine, a pretpostavlja se da bi gubitak domaćeg avioprijevoznika mogao biti i daleko veći.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U 18 godina svog postojanja CA je izrasla u kompaniju s 1136 zaposlenika i osnovala flotu od 12 zrakoplova. Imala je operativnu dobit od 78 milijuna eura, ali i 110 milijuna eura gubitka.

Pad standarda i osobne potrošnje razlog je što je broj putnika koji biraju avion kao prijevozno sredstvo manji, a porast cijene kerozina zadao je kompaniji završni udarac, piše Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Hrvatskoj CA gorivo isključivo smije nabavljati od Ine, a u toj kompaniji tvrde da su troškovi kerozina s prosječnih 11-12 posto narasli na 22-23 posto ukupnih troškova na godišnjoj razini. Tako su u 2008. godini na kerozin potrošili 15,85 milijuna eura više nego godinu prije.

Vodstvo kompanije željelo bi da mjere štednje, odnosno smanjenje prava o kojem su ovih dana raspravljali i sa kabinskim osobljem, koje je prijetilo štrajkom, najmanje osjete oni čije su plaće na razini prosjeka RH, a da se više uzme onima koji imaju najveća primanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

CA muči i to što su domaći letovi uvelike ispod granice isplativosti, a da bi bili profitabilni, kažu u toj tvrtki, cijena zrakoplovne karte trebala bi biti dvostruko veća nego što jest.

Uz to i trend okrupnjavanja, spajanja te preuzimanja aviokompanija u Europi doveo je do toga da je dugogodišnji direktor Croatije Airlinesa Ivan Mišetić otvoreno priznao da je privatizacija, odnosno, kako je to ublažio, restrukturiranje jedini izlaz za CA.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članak:

arti-201002240805006

Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo