BOLI GLAVA / Koliko će na kraju koštati Pelješki most i pristupne ceste? Cijena će biti dosta veća u odnosu na potpisane ugovore...

Image
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Cijena će u konačnici će biti veća između 10 i 12 posto u odnosu na potpisane ugovore, što znači da će za građevinski dio projekta biti isplaćeno dodatnih oko 40 milijuna eura. Prema podacima Hrvatskih cesta, izvođačima radova na Pelješcu do sada je plaćeno 436,8 milijuna eura

31.7.2023.
10:03
Igor Kralj/PIXSELL
VOYO logo

Cijena izgradnje Pelješkog mosta i pristupnih cesta u konačnici će biti veća između 10 i 12 posto u odnosu na potpisane ugovore, što znači da će za građevinski dio projekta biti isplaćeno dodatnih oko 40 milijuna eura, piše u ponedjeljak Jutarnji list.

Prema podacima Hrvatskih cesta, izvođačima radova na Pelješcu do sada je plaćeno 436,8 milijuna eura. U tom iznosu je i 22,5 milijuna eura dodatnih troškova, odnosno razlike u cijeni u odnosu na prvotne ugovore o građenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ugovor potpisan s tri kompanije

Hrvatske ceste potpisale su ugovore o građenju s tri kompanije - kineskom tvrtkom China road and bridge corporation, austrijskom tvrtkom Strabag i grčkom kompanijom AVAX. Kinezi su gradili most, Austrijanci cestu od Duboke do Sparagovića, a Grci od Sparagovića do čvora Doli, uključujući i stonsku obilaznicu.

Image
NAJVEĆI INFRASTRUKTURNI PROJEKT /

Prošla je godina dana otkako je u promet pušten Pelješki most: Njime je već prošlo više od dva milijuna vozila!

Image
NAJVEĆI INFRASTRUKTURNI PROJEKT /

Prošla je godina dana otkako je u promet pušten Pelješki most: Njime je već prošlo više od dva milijuna vozila!

Vrijednost ugovora za most bila je 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, za dionicu ceste Duboka - Sparagovići 478,3 milijuna kuna, a za dionicu Sparagovići - Doli 511,5 milijuna kuna. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izgradnja mosta i pristupnih cesta trajala je gotovo četiri godine. U tom razdoblju došlo je do enormnog poskupljenja građevinskog materijala i radne snage, svijet je poharala pandemija koronavirusa, a započeo je i rat u Ukrajini. Sve je to izvođačima prouzročilo veliki porast troškova koji se nisu mogli predvidjeti prilikom predaje ponuda.

Pregovori o prihvaćanju opravdanih troškova

Predstavnici Hrvatskih cesta već godinu dana s tri kompanije pregovaraju o prihvaćanju opravdanih troškova i do sada su dogovor postigli samo s grčkim AVAX-om, kojem je ukupno plaćeno 79,9 milijuna eura. Grčka kompanije više nema financijskih potraživanja. Na ime razlike u cijeni plaćeno im je dodatnih 8,3 milijuna eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Strabag je osim ugovora za pristupnu cestu potpisao i dodatni ugovor za izgradnju čvora Brijesta vrijedan 47,7 milijuna kuna. Do sada im je plaćeno 73,7 milijuna eura u što je uključeno i 8,2 milijuna dodatnih troškova. No, pregovori oko ukupnog iznosa razlike u cijeni još uvijek nisu završeni.

Kinezi nezadovoljni

Kineskoj kompaniji je za izgradnju Pelješkog mosta do sada plaćeno 283,1 milijuna eura, u što je uključeno i 5,9 milijuna eura razlike u cijeni. Nezadovoljna tijekom razgovora s o iznosu dodatnih troškova kineska kompanija je pokrenula arbitražne postupke pred Vijećem za rješavanje sporova. Kako pojašnjavaju u HC-u, ovdje nije riječ o postupku pred arbitražnim sudom, već se postupak provodi u okviru ugovora o građenju, piše novinar Jutarnjeg lista Krešimir Žabec.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO S ušteđevinom Hrvata u bankama, može se izgraditi 80 Peljeških mostova

KSW 94
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo