Čak i kad kupujete u klasičnoj trgovini, može vam se dogoditi da kupite "smeće". A kamoli onda kad vas i tisuće kilometara dijele od željenog artikla!
Ipak, Christoph Wenk-Fischer, smatra da srž trgovine ne može biti u tomu "da robu šaljem po cijeloj zemlji, a da pri tomu znam da ju klijent neće zadržati".
Hoće li se zbog ovih razloga, ali i zbog činjenica da slanje odbačenog paketa dovodi do 700 grama stakleničkih plinova te da vraćeni artikal trgovca košta između 15 i 20 eura, dokinuti praksa "robu možete vratiti bez dodatnih troškova" kod naručivanja na daljinu?
Kako piše Deutsche Welle, jedna nova smjernica EU-a nudi mogućnost da od travnja 2012. tvrtke koje robu prodaju preko interneta počnu mušterijama naplaćivati ukoliko one odustanu od kupovine. No pitanje je hoće li trgovci to stvarno i učiniti.
'Otpisuju' 50 posto pošiljki u startu
Oni koji bi to učinili bili bi u znatnom zaostatku za onima koji računaju na takvu stvar i ne pada im napamet da uvedu plaćanje reklamacija.
"Besplatna dostava kao i mogućnost besplatne reklamacije robe od samog početka su bili dio naše ponude a to se ni u budućnosti neće mijenjati", izjavila je za DW Kristin Dolgner, glasnogovornica Zalanda, njemačke tvrtka nakon 500 milijuna eura zarađenih u 2011. godini godinu kasnije zaradila duplo - milijardu eura. Od početka računa s time da će im se vratiti čak pola robe koju pošalju kupcima.
"Općenito, mi ne kažemo da su reklamacije neki problem za nas, već da mi s njima sasvim jasno računamo", potvrdila je ona. A ova tvrtka nije jedina koja tako misli.