KRVAVE PATIKE / Hoćete li nositi svoje omiljene tenisice i nakon ove informacije?

Poznati slogan kompanije Nike 'Just do it' prvi se put pojavio na kraju televizijske reklame 1988. godine. Mnogi ga smatraju najboljim i najinovativnijim sloganom u 20. stoljeću.

19.3.2015.
15:49
VOYO logo

Nikeov "Just do it" slogan je za tržište bio ubojit, ali sada je otkriveno da je inspiracija za njega došla od jednog ubojice.

Fraza je prvi put korištena 1988. godine u jednoj reklami za Nike. Izvršni direktor jedne tvrtke za oglašavanje Dan Wieden priznao je da je fraza posuđena od ubojice iz Utaha po imenu Gary Gilmore. Točnije, bile su to njegove posljednje riječi prije nego je strijeljan 1977. godine. On je tada navodno rekao "let's do it".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, ubojica je sam odabrao da bude pogubljen strijeljanjem. Godine 1977. kazna je izvršena nakon donesene presude za pljačku i ubojstvo dvoje ljudi u Utahu godinu prije.

Wieden, govoreći na konferenciji o oglašavanju u Cape Townu u veljači ove godine, rekao je da se podsjetio ove reklame iz 1988. godine. Netom prije imao je krizni sastanak sa šefovima Nikea. Tada je odlučio predložiti malo izmjenjene riječi koje je ubojica izrekao prije nego je pogubljen. https://www.youtube.com/embed/QCJ7G-vY4vA Ovaj tjedan Wieden, suosnivač agencije za oglašavanje Wieden + Kennedy, ponovio je ovu priču za magazin Dezeen.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

On je opisao kako je tada bio zabrinut da predstojeći niz od pet televizijskih oglasa kojima je nedostajalo kohezije, jer su svi koji su ih gledali imali drugačiji osjećaj za njih. On je smatrao da je potreban jedan slogan da ih sve poveže. Njegovu tvrtku tada je unajmio Nike da im pomogne u kontranapadu na suparnika, tvrtku Reebok koja je upravo tada najavljivala svoje najveće profite.

"On je ubio čovjeka i ženu te je stao pred streljački vod. I oni su ga upitali koje su mu zadnje riječi, a on je tada rekao: 'Let's do it!'", ispričao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

G. Wieden ipak je malo promijenio riječi pogubljenog, ali Nikeu se ni ta ideja isprva nije svidjela. Danas je "Just do it" jedan od najpoznatijih slogana u svijetu, koji je časopis Campaign opisao kao "vjerojatno najbolji slogan 20. stoljeća".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Igra sudbine
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo