Direktor splitskog Konstruktora Željko Žderić još uvijek vjeruje da će hrvatski konzorcij dobiti posao izgradnje autoceste Bar-Boljare i zaposliti nekoliko tisuća hrvatskih radnika. Uvjeren je da nisu ispali iz igre, a zašto je još uvijek optimist, otkrio je tjedniku Vrime.
"Sve ono što je dosad prikazivano u hrvatskoj javnosti oko gradnje autoceste u Crnoj Gori, nije baš blizu istine. Temeljni problem tog projekta je u različitom gledanju Vlade Crne Gore i jedne europske razvojne banke na redosljed izvođenja pojedinih dionica ceste. Vlada Crne Gore inzistira, a tako je bilo i u tenderu i u ugovoru, da se ta cesta gradi od Podgorice prema sjeveru zemlje. Oni za to imaju svoje razloge. S druge strane, banka inzistira da se autocesta gradi od Bara prema Podgorici i sjeveru. Pritom tvrde da se drže prometno-ekonomskih parametara", objašnjava Žderić. Dodaje da ni jedni ni drugi za sada ne žele popustiti te da još uvijek nije nađen kompromis.
Direktor Konstruktora kaže da je banka ključna za projekt te da je bez nje i Crna Gora u problemu, jer moraju sudjelovati u vraćanju kredita. Po njegovim riječima postoji procedura kako će crnogorska vlada nastaviti rad na projektu, odnosno da postoji više varijanti, a da je u svakoj od njih konzorcij u igri.
Žderić tvrdi da je razilaženje dviju strana jedini problem zašto posao nije dobiven, a za informacije po kojima su za grčko-izraelski konzorcij lobirale i tajne službe, kaže da su "puste teorije zavjere".
"Konstruktor je donio sve što se od nas tražilo i sve što je prema ugovoru bilo predviđeno, ali spomenutu blokadu nismo mogli ukloniti", kaže Žderić.
Zadovoljan je lobiranjem hrvatske vlade, a za odnos s Vladom Crne Gore kaže da je izvanredan.
"Čak bi mogao reći da su oni kao četvrti član konzorcija. Ljudi koji su s nama bili u kontaktu, ministar prometa Andrija Lompar i predsjednik komisije Zoran Radonjić, a sve na čelu s njihovim premijerom Milom Đukanovićem, imali su prema nama super korektan odnos", kaže Žderić.
Za cijenu od 2,77 milijardi eura kaže da je korektna i zadovoljava sve što u njoj treba biti sadržano.
I bez posla u Crnoj Gori Konstruktor će preživjeti. Uz njega bi im u kriznim vremenima bilo puno lakše, kaže Žderić, ali, zaključuje, to nije jedini posao kojeg imaju u kombinaciji. Godišnje Konstruktor preda oko 300 ponuda, a uspije pobjediti na tridesetak natječaja.
Prethodni članci:
arti-201003030408006 arti-201003100117006 arti-201003030616006 arti-201003020653006