UČITELJICA JE IMALA SAMO 29 GODINA: / Dogovarala se s kolegicom za doručak i krenula prema školi, ali tamo nikad nije stigla. Strašno...

Image
Foto: PIXSELL, Kristina Štedul Fabac

Vozeći se na nastavu prema Područnoj školi Maljevac, gdje je radila na zamjeni, poginula je 29-godišnja učiteljica, izgubivši kontrolu nad automobilom u zavoju koji je i inače problematičan

31.5.2019.
8:50
PIXSELL, Kristina Štedul Fabac
VOYO logo

U četvrtak ujutro oko 8 sati, u Širokoj Rijeci kod Vojnića, život je u teškoj prometnoj nesreći izgubila 29-godišnja učiteljica koja je putovala svojim Citroenom Saxo na državnoj cesti D-216 prema Područnoj školi Maljevac gdje je radila na zamjeni. U jednom je trenutku, vozeći se od Vojnića prema Maljevcu, izgubila nadzor nad vozilom u zavoju, sletjela s ceste i udarila u betonski električni stup uz cestu. Mještani tvrde da je u pitanju inače problematičan zavoj, gdje se često događaju nesreće.

"Čuo sam snažan udarac. Automobil je bio 'sfrkan' oko stupa. Odmah sam prepoznao da je to učiteljica na zamjeni u školi na Maljevcu. Bila je teško ozlijeđena, još je davala znakove života, no ubrzo je izdahnula. Kada je stigla Hitna pomoć nisu više ništa mogli učiniti da joj pomognu", rekao je za 24sata Mirsad Kajtazović (36) iz Široke Rijeke kod Vojnića.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Učestala slijetanja

Mirsad tvrdi kako je zavoj gdje je poginula učiteljica problematičnan, posebno kada padne kiša i mokro je. "Ovaj zavoj je katastrofa. U zadnja tri mjeseca je već bilo sedam, osam nesreća, ljudi na ovom zavoju često slijeću, to je strašno, ne znam koliko ljudi treba izgubiti glavu da bi se nešto poduzelo, a što je još gore baš se na zavoju nalazi i autobusna postaja na kojoj učenici čekaju autobus", rekao je ovaj mještanin.

Image
UČITELJICA (29) POGINULA U STRAVIČNOJ NESREĆI: /

Sletjela s ceste i udarila automobilom u betonski električni stup

Image
UČITELJICA (29) POGINULA U STRAVIČNOJ NESREĆI: /

Sletjela s ceste i udarila automobilom u betonski električni stup

Nezapamćena tragedija

Zorka Cindrić, ravnateljica Osnovne škole Cetingrad, gdje je pokojna učiteljica radila, ispričala je kako ju je vijest zatekla na putu. "Strašna vijest zatekla me na putu zbog čega sam se odmah vratila. Kolegica iz Područne škole Maljevac mi je ispričala da je nastava već bila započela, a kolegice nije bilo što joj je bilo neobično jer ona nikada nije kasnila. Čak su se njih dvije jutros prije nesreće čule telefonom i dogovarale se koja će kupiti doručak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon što nije dolazila, u školu je došao jedan od roditelja i rekao za nesreću i što se dogodilo. Uslijed strašnih vijesti, kolegica je djecu pustila kućama, a u petak ćemo u školi razgovarati s djecom i pružiti im potrebnu psihološku pomoć. Ovo je tragedija za sve, radi se o mladoj, dobroj i dragoj kolegici koja je nažalost stradala na ovakav tragičan način", rekla je Cindrić za 24sata, čija škola ne pamti takvu tragediju.

Galerija

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Policija je izvijestila da je uzrok stradavanju bila velika brzina u oštrom zavoju, slijetanje s kolnika te udarac u stup.

Marušić: Kriva je opasna cesta, loš automobil, ali i vozačica

Podsjetimo, prometni stručnjak Željko Marušić objavio je na Autoportalu tri razloga koja smatra da su bila ključna za tragičan epilog ove prometne nesreće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prvi razlog nesreće je, smatra Marušić, D-216, iznimno opasna cesta. Osim što je uzdignuta, nema zaštitne ograde te uz to, na unutrašnjim i vanjskim padinama, ima nezaštićene armirano-betonske i drvene, školski je primjer "crne dionice", koja po kriterijima EuroRAP-a zaslužuje "nula zvjezdica" za sigurnost. Cesta bi trebala "vozačima opraštati pogreške", a ova, ne da im ne oprašta, ona ih, doslovce masakrira. Pod hitno je potrebno postaviti zaštitnu ogradu te na kritičnim mjestima napraviti asfalt i postaviti vibracijske trake. Dugoročno i radarske kamere za kontrolu brzine.

Drugi razlog je, piše Autoportal, Citroen Saxo (1996. – 2003.) kojim je vozačica upravljala i koji se po suvremenim sigurnosnim mjerilima može smatrati "pretpovijesnim vremenom". Po EuroNCAP standardu, za pasivnu i aktivnu sigurnost zaslužuje nula zvjezdica i takve automobile, poput Renault Clija prve generacije, Fiat Punta prve generacije, Daewoo Matiza, Kia Pridea… često se naziva "lijesovima na kotačima". Premda je bočni udar u armirano-betonski stup jedan od najgorih scenarija u cestovnom prometu, novi automobil iste (niže) klase, s pet EuroNCAP zvjezdica možda ne bi izletio s ceste, a ako bi i izletio i pri brzini koja je bila neprilagođena, a ne velika, udario u armirano-betonski stup, vozačica bi vjerojatno preživjela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Treći razlog fatalne nesreće je odgovornost vozača, odnosno, u ovom slučaju vozačice. Brzinu nije prilagodila cesti, stanju ceste te karakteristikama svog vozila, kao što je primjerice kvaliteta guma ili ovjesa. Time je prekršen članak 51. stavak 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama", navodi Marušić za Autportal.

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo