Agresivna kampanja na društvenim mrežama je već uzela maha.
Facebook stranice Ja glasam
PROTIV i Ja glasam
ZA broje nove lajkove iz minute u minuti.
Stranica koja se protivi dikriminatornom karakteru referenduma
ima gotovo 29.000 lajkova, dok je stranica Ja glasam ZA
slijedi u stopu i ima 26.000 lajkova.
Osim stranica, aktivisti koji se protive ideji da u Ustav uđe
kako je brak isključivo zajednica muškarca i žene osmislili su
aplikaciju na Facebooku putem koje možete
staviti riječ 'protiv' na svoju profilnu sliku.
Otkad je kampanja pokrenuta, više od 19.000 korisnika/ica
popularne društvene mreže već je pritisnulo like, a 14.000 osoba
je preuzelo crvenu etiketu na svojoj profilnoj fotografiji. Isto
su sada počeli raditi i oni koji smatraju kako brak može biti
samo zajednica muškarca i žene.
Uz to, na stranici Ja
sam protiv možete se priključiti kampanju koja
se zalaže za tolerantnije i ravnopravnije društvo te poslati im
svoju fotografiju u znak potpore. U samo nekoliko dana, stiglo je
više od 500 fotografija.
Na Facebooku se pojavila i grupa Zahtjev za Hrvatski sabor - referendumsko
pitanje koju su pokrenuli građani i građanke i
koji u svom pripćenju ističu: "Imajući u vidu da će se na
referendumu odlučivati hoće li se tražena prava jedne manjine
suspendirati putem Ustava RH i da mogući epilog vodi u smjeru
tiranije većine, umjesto u smjeru jačanja demokracije i ljudskih
prava, tražimo od Sabora da hitno uputi USUD-u tri pitanja:
1. Je li pravo na brak temeljno ljudsko pravo?
2. Ako jest, može li se provesti ovaj referendum?
3. Ako nije, iz čega proizlazi pravo pretpostavljene većine da
instituciju braka između muškarca i žene, koja je zakonski
definirana, dodatno zaštite Ustavom?"
Na Twitteru je kreiran i hešteg 'glasuj
PROTIV'.
U 21. stoljeću fronta borbe očito više nije ulica, nego se bitke
vode virtualnim putem. Budući da ne postoje nikakve kampanje o
informiranju i educiranju građanstva o ovom referendumu, njegovim
namjerama i posljedicama, očito će presudno biti koliko će se
ljudi motivirati i angažirati preko medija i društvenih mreža.
Nije bitan broj lajkova, bitno je tko će 1. prosinca izići na
biralište i zaokružiti jednu od dvije opcije. Kako se radi o
ljudskim pravima, o želji da se dodatno diskriminira i ovako
marginalizirana društvena skupina, dužnost i odgovornost građana
je izaći na ovaj referendum.