Svake godine nekoliko najavljenih modela automobila redovito izazove totalnu pomutnju među ljubiteljima auta, ali i novinarima koji prate auto-moto scenu, a u 2023. godini ta je čast pripala jednom modelu marke MG.
Još prije nego je i službeno predstavljen, o električnom MG 4 pričalo se nadugo i naširoko se raspravljalo po kuloarima, a vrhunac euforije, barem što se naše regije tiče, dogodio se prije nekoliko mjeseci na Bledu kada je ovaj električni kompakt službeno predstavljen predstavnicima sedme sile.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/a5e09a8e-2f0e-11ee-a6e6-7ab4e1ae794d/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Na tom je eventu MG pokazao cijelu flotu svojih električnih modela koji su zbog prihvatljivih cijena iz dana u dan sve popularniji te ih sve više viđamo na cestama, no zvijezda dana ipak je bio već spomenuti MG 4, a koji smo nedavno testirali u rubrici "Ženski kut".
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/a5e9cf3c-2f0e-11ee-84ca-7ab4e1ae794d/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Nevjerojatna lakoća upravljanja
Što to ima MG 4, a da toliko magično privlači? Je li to njegov atraktivan izgled, svjetlosni potpis, električni pogon, performanse? Odgovor je sve od navedenog, ali i još jedna dosta važna stavka – ovaj auto, naime, posjeduje neku nevjerojatnu lakoću upravljanja zbog čega vožnja postaje čisti gušt. Jednostavan je, a opet u toj svojoj jednostavnosti je poseban…
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/a5e951b0-2f0e-11ee-a7b6-7ab4e1ae794d/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
MG 4 dizajniran je za svjetsko tržište s fokusom na Europu. Mora se priznati da auto izgleda atraktivno – sprijeda mu se poklopac motora spušta oštro prema dolje pa u razgovorima često komuniciramo da ima "oštri nos" na sredini kojeg se nalazi veliki i upečatljivi logo marke. Bočne linije tipične su za popularne europske kompakte te djeluju kao most između atraktivnog prednjeg dijela i još atraktivnijeg stražnjeg dijela.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/a5dfc74e-2f0e-11ee-8668-d69ce2a1bb8e/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Baš na tom stražnjem dijelu, napravljen je, ako mene pitate, najbolji posao u čijem je fokusu unikatni i efektni svjetlosni potpis koji u mraku izgleda moćno. Sportski look straga zaokružuju dva spojlera te stop svjetlo postavljeno između njih, a upotpunjuje ga crvena karoserija s crnim detaljima. Zbog svega toga, MG 4 rado zovemo "jurilicom", jer taj mu naziv baš pristaje.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/a5dfee54-2f0e-11ee-98ca-d69ce2a1bb8e/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Ako ste zbog izgleda izvana očekivali neku totalno dramatičnu unutrašnjost, moram vas razočarati, jer vanjština i nutrina u ovoj su priči dva različita pola. Dok izvana svjedočimo pomalo čak i apstraktnoj dizajnerskoj izvedbi, unutra je sve jako clean. Kabina je "pročišćena", bez suvišnih tipki, a u središtu kokpita smješten je glavni ekran dimenzija 10,25 inča na kojem se namješta više-manje sve od opcija i funkcija.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/8c7c55ec-2f0e-11ee-881b-d69ce2a1bb8e/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Jedna od boljih stvari koja se na njemu namješta je i tempiranje punjenja – odnosno, ako auto punite kod kuće, možete namjestiti da punjenje krene u onom trenutku kada struja postane jeftinija.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/8c9c7160-2f0e-11ee-a094-7ab4e1ae794d/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Volan je više četverokutnog oblika nego okrugli, a ono što je jako fora su tipke na volanu koje izgledaju kao mali joystici.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/8c99cdc0-2f0e-11ee-a295-d69ce2a1bb8e/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Prtljažnik je zapremnine 350 litara, a kada spustite stražnju klupu dobit ćete prostor zapremnine 1165 litara. Pohvalno je i to što ispod podnice ima mjesta spremanje kablova za punjenje.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/8c7e44ba-2f0e-11ee-b732-d69ce2a1bb8e/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Automobil se može pohvaliti s puno sigurnosne opreme, kao primjerice sustavom MG Pilot koji može voziti sam u koloni, automatskim kočenjem, dobrom kamerom, ali i upozorenjem da netko dolazi kada otvorite vrata.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/8c98e662-2f0e-11ee-bdf8-7ab4e1ae794d/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Auto koji leti
Na testu smo imali Long range model s bvaterijom od 64 kWh te snage 203 KS, a dostupan je i nešto slabiji model s baterijom kapaciteta 51 kWh te 170 KS.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/a5cf6f16-2f0e-11ee-ba22-0ee8f36581c7/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Po papirima, njegov je doseg oko 450 kilometara, no realno će to biti između 350 i 400 kilometara, ovisno o tome kako vozite. Ima i opciju "vehicle-to-load", koja vam omogućuje da punite i druge uređaje na struju. Na brzim punionicama od 0-80% kapaciteta baterije napunit će za 35 minuta.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/8c77f740-2f0e-11ee-84cb-0ee8f36581c7/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Snage ovom automobilu nikako ne nedostaje. MG 4 ne ide, on leti kada ga stisnete po gasu. Vožnja u ovom automobilu, kako sam već rekla, zaista je pravi gušt i to zahvaljujući dvjema stvarima. Prvo, MG 4 ima idealni omjer distribucije težine (50:50), i drugo, auto ima stražnji pogon. Obzirom da je ispunio dva dosta važna kriterija kojima se odlikuju sportski automobili, ne lažemo ako ga upravo tamo i svrstamo…
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/a5da9026-2f0e-11ee-a73b-d69ce2a1bb8e/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Iako su električni automobili poznati kao nešto tvrđi, MG 4 u gradu je bio udoban i skroz je solidno prelazio preko rupa, ležećih policajaca i ostalih prepreka na cestama. Zbog svojih kompaktnih dimenzija, on je spretan i okretan, a može se pohvaliti i malim krugom okretanja od 10,6 metara. Potršnja na testu iznosila mu je oko 16 kWh.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/8c99f458-2f0e-11ee-b42c-d69ce2a1bb8e/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Kada se vozite u njemu, budite "laki na gasu", jer MG 4 u sekundi postiže velike brzine. Mene je pomalo i šokirao time – nisam jako stisnula papučicu gasa, a brzina je samo odjednom odletjela. Dobar je to osjećaj, nemojmo se lagati, ali stvarno malo i šokira koliko brzo postaje brz.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/a5eb8f98-2f0e-11ee-88f3-7ab4e1ae794d/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Zabavan je u vožnji, lijepo leži u zavojima, a lijepa mu je i konkurentna sama i cijena. Starta od 33.500,00 eura, a cijena našeg tekstnog modela u Luxury opremi iznosi ravno 40.000 eura.
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/a5e9417a-2f0e-11ee-ae0d-7ab4e1ae794d/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
Kada isprobate ovaj automobil, sve nekako sjedne na svoje i postane vam jasno zašto se o njemu toliko pričalo. Auto je dobar. Zabavan je, zaigran, izgledom je privlačan i kada ga vidite, on vas doslovno tjera da u njega sjednete i da se vozite. A kada to proizvođači postignu, znači da su napravili jako dobar posao i s njime pogodili – ravno u sridu.
Specifikacije
MG4 Long Range Trophy Luxury
Paket opreme: Luxury
Motor: Elektro
Pogon: Stražnji
Snaga: 203 KS
Okretni moment: 250 Nm
Veličina baterije: 61,7 kWh (neto)
Ubrzanje 0-100: 7,9 sek
Maksimalna brzina: 160 km/h
Mjenjač: Automatski 1-stupanj
Prosječna potrošnja na testu: 16,4 kWh/100 km
Doseg: 350-400 km
Brzina punjenja: 139 kWh
CO2: 0 g/km
Cijena početnog modela: 33.500 eura
Cijena testnog modela: 40.000 eura (bez uključenih poticaja za električna vozila).
Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.