Pri kupovini automobila svi imamo različite preferencije, no jedna je stvar svima jednako važna, a to je kvaliteta. Kvalitetom se u svim segmentima može pohvaliti Lexus, marka automobile koja u brojnim istraživanjima i anketama zauzima sam vrh ili je barem pri vrhu upravo što se kvalitete tiče.
Ova luksuzna marka Toyote naveliko je poznata po nekvarljivosti, a u rubrici "Ženski kut" imali smo prilike isprobati njihov popularni model NX 450h+, luksuzni plug-in crossover koji nas je oduševio u apsolutno svim segmentima. Nije čudo da će vas Lexusovi modeli ostaviti bez teksta. Naime, za njihov dizajn, odnosno kvalitetu zaslužni su Takumi majstori, odnosno ljudi koji u svojim poslovima imaju preko 60.000 odrađenih sati te su velemajstori u onome što rade. Lexusove modele sklapa čak 19 Takumi majstora, koji paze na apsolutno svaki detalj u ovom automobilu.
U svijetu su najpoznatiji po velikim limuzinama, nude i coupee te SUV-ove, no Europljane svakako najviše privlače crossoveri, među kojima je i spomenuti NX 450h+. NX je predstavljen 2014. te je postao je najprodavaniji Lexusov model na svijetu, kojeg najčešće biraju ljudi koji prvi puta kupuju ovu marku vozila. Do sada, prodali su preko milijun primjeraka ovog modela.
Kolege ostali oduševljeni
Njegov elegantni vanjski dizajn, za kojeg Japanci kažu da je "funkcionalna ljepota", oduševio je ne samo mene već i sve one koji su ga vidjeli, pa je Lexus bio glavna zvijezda za vrijeme našeg testa. Naime, svakog bi ga dana netko iz redakcije otišao škicnuti i pogledati, diveći se njegovom pomalo agresivnom, ali i profinjenom izgledu. "Brutalno izgleda!", "Prekrasan je", "Ajme kakav auto!", redali su se komentari kada bi vidjeli ovog ljepotana na parkingu.
Osim oštrih, samurajskih linija dizajna, tu je i njegova velika vretenasta maska u kojoj se ističu pametna LED svjetla čijim snopom upravlja kamera. Novi je NX veći od prethodnika što se najviše primjećuje s boka, gdje zapravo djeluje najpitomije. LED svjetla straga povezuje svjetlosna lajsna, koja je česta kod luksuznijih modela automobile.
Iako izvana djeluje impozantno te je upečatljiv, sva njegova raskoš najbolje se vidi kada sjednete u njega. E, tu kreću pravi doživljaji. U kabini, sve odiše čvrstinom i kvalitetom te je sve fino i profinjeno.
Kako je automobile povišen, lako se ulazi u njega. I sjedala i volan namještaju se elektronski, a super je što auto ima i memoriju sjedala tako da nećete morati svaki puta kada sjednete za volan tražiti svoju idealnu poziciju. U Lexusu su posebno pazili na sam položaj za volanom, koji je napravljen prema konceptu tazuna. Odnosno, Lexus kaže da ruke moraju biti na upravljaču, a pogled na cesti.
Lexus položaj za upravljačem naziva Tazuna, japanska riječ koja označava uzde za konja
Da bi se što manje ruke micale s volana i da se što manje ometa vozača, napravili su sjajni head-up displej na kojem se projiciraju sve bitne informacije, ali i namještaju sve važne funkcije. One se namještaju na osjetljivim gumbima na volanu, a tek zapravo na displeju vidite čemu koja tipka služi. Dakle, sve je napravljeno da oči s ceste ne mičete.
Head-up displej projicira sve moguće informacije potrebne vozaču na vjetrobransko staklo
Inače, što se volana tiče, Takumi majstori su čak vodili računa o položaju palca na upravljaču kako bi vozač imao što bolju kontrolu i nadzor nad vozilom. Lexus tvrdi da je mjerio udaljenost od ramena do vrha prstiju ljudi širom svijeta, kako bi osigurao odličnu kontrolu bez remećenja položaja sjedenja vozača.
Za praćenje informacija o vožnji tu je i vozačev virtualni displej, a kabinom definitivno dominira ogromni glavni ekran dimenzija 14 inča. On je responzivan, sjajne rezolucije, a s njime možete i "pričati" preko funkcije "Hey Lexus".
Glavni ekran impresivne je veličine, čak 14 inča
Cijela kabina u autu djeluje jako čisto, a to je zato što je broj fizičkih prekidača u novom NX-u smanjen sa 78 na 45. Lexus kaže da unutrašnjost budi osjećaj luksuznog loungea, a tome pridonosi ambijentalna rasvjeta u 64 boje. Fora priča u Lexusu su i kvake koje nisu obične, a koje se zbog sigurnosti otvaraju i na pritisak gumba. Također, vrata se ne daju otvoriti ako nailazi auto ili bicikl.
Vrata se otvaraju pritiskom na tipku, ali i klasično, povlačenjem polugice
Sjedala u Lexusu su kožna te imaju opciju grijanja i hlađenja. Pošto je u našem testnom modelu bio sportski paket opreme "F Sport", i sjedala su bila takva - sportska. Bila su malo tvrđa, a nekako sam stekla dojam da bi mu, s obzirom na samu udobnost vožnje, možda ipak više odgovarala mrvicu mekša sjedala.
NX u ovoj F SPORT opremi donosi i sportska profilirana sjedala
Klima u Lexusu jako je sofisticirana te štedi gorivo. Naime, ona preuzima toplinsku energiju iz okolnog zraka i koristi je za zagrijavanje kabine. Grijanje, odnosno hlađenje moguće je namjestiti i prije ulaska u automobile putem aplikacije.
U samom automobilu, klima se namješta ispod glavnog ekrana, a ispod klime se nalazi bežično punjenje za mobitel koje se izvlači van. Koliko se pazilo na sve možda najbolje govori činjenica da je u autu sve bešumno – od brisača do podizanja stakla. Kada primjerice niste vezali sigurnosni pojas, Lexus neće "nervozno pištati", već će vas upozoriti zvukovima jazz glazbenika Jiro Yoshida.
Unutrašnjost Lexusa NX
Baterija do 90 kilometara
Prtljažnik Lexusa zapremnine je 545 litara, odnosno 1436 litara kada se preklope sjedala. U prtljažniku ima nekih praktičnih detalja kao što su kukice, a ispod ima mjesta i za sitnice i kablove. Što se otvaranja, odnosno zatvaranja prtljažnika tiče, ono je elektronsko, a Lexus se hvali da je tiho i brzo, odnosno da mu treba manje od 4 sekunde da se prtljažnik zatvori ili otvori. Također, automobil ima i opciju namještanja visine otvaranja prtljažnika, a prtljažnik se može otvoriti i nogom.
Prtljažnik je veličine 545 litara
Spuštanjem stražnje klupe dobiva se ravna podnica i 1436 l prostora
Lexus nije iznevjerio apsolutno ničime, pa neće niti sigurnosnom opremom koje ima “more”, a što je zapravo neki njihov standard. Između ostalog, tu su adaptivni tempomat, kreće sam, senzori sa svih strana, predviđa sudare, front-cross traffic, odnosno upozorava na dolazak drugih kada se izlazi iz ulice, te mnoge druge opcije.
Stražnja klupa nudi direktorski osjećaj
Jedna od stvari koja je mene osobno oduševila je i njegova brutalna kamera koja upozorava na nadolazeća vozila i stvari. Lexus ima i opciju kamere 360, a kamera će vam pokazati sve što se nalazi oko vas, ali i ispod vas.
Stražnja kamera sjajne je rezolucije i precizna
Kvaliteta u Lexusu nije samo u finim materijalima i dizajnu, jer kod njih se kvaliteta odnosi i na motore koji su poznati kao najmanje kvarljivi. NX 450h+ je, kao što smo rekli, plug-in hybrid; odnosno, prvi plug-in hibrid u Lexusovoj gami.
Lexus NX može proći između 70 i 90 kilometara samo na struju
Baterija mu ima 18,1 kWh, a Lexus kaže da ovaj model ima domet oko 90 kilometara. Nama je u ljetnim vremenima domet bio oko 70 kilometara, a na struju automobil vozi maksimalno 135 km/h. Bateriji treba oko 2,5 sata da se napuni na brzom punjaču, odnosno 7-8 sati na kućnoj utičnici. Kada je baterija puna možete birati da vozi samo na elektro pogon ili hibridni, gdje sam kombinira benzinski motor i struju. Naš testni model pokretalo je 309 konja, a u ponudi je i običan hibrid od 244 konjskih snaga. Super stvar je da će vam na raspolaganju uvijek biti svih 309 konja, jer motor sam nadopunjava bateriju kada je prazna.
Lađa koja plovi cestom
Što se same vožnje tiče, mogu slobodno reći da je vožnja u ovom automobile jedinstveno iskustvo od prvog do zadnjeg trenutka. Čim sjednete u Lexus, kao da ste došli u neki potpuno drugi svijet koji je teško mjerljiv s "ostatkom svijeta". Lexus je zaista nešto posebno.
Vozačev displej se mijenja ovisno o modu vožnje - ECO, NORMAL, SPORT i SPORT+
Auto radi savršeno ugodno i tiho, što se i od njega i očekuje. Sjajno upija neravnine koje se gotovo i ne osjete, a imat ćete osjećaj kao da plovite cestom. U zavojima je iznenađujuće dobar za SUV. U gradu će Lexus većinom nečujno raditi na struju, a na autocesti je prava krstarica bez buke i bez mučenja pri ubrzavanju. Valja spomenuti I da ima aktivnu kontrolu buke, odnosno da je smanjena buka u kabini, a zvuk motora malkice se čuje kroz zvučnike.
Novi NX ćete prepoznati po LED traci koja spaja stražnja svjetla
Što se potrošnje tiče, vozite li se na benzin, auto troši između 7 I 8 litara što je i više nego prihvatljivo za ovako velik i moćan automobile. Ako pak ga više punite strujom, on će trošiti manje goriva, a Lexus kaže da može trošiti ispod 2 litra na 100 kilometara.
Oprema F SPORT donosi i 19 inče aluminijske naplatke
NX je definitivno ulazak u svijet luksuza. Luksuz su materijali, luksuz je sjediti u njemu, a pravi ga je luksuz i voziti. I sama cijena je zato nešto veća, odnosno kreće od 451.500 kuna, a ovaj plug-in hibrid u sportskoj F SPORT opremi košta 634.700 kuna. Iako možda zvuči puno, zapravo i nije kada se u obzir uzme konkurencija od koje je povoljniji.
No, ako kupujete Lexus, znate što kupujete. Prvenstveno, to je kvaliteta i sigurno vozilo u kojem će svaki kilometer biti prava uživancija. Stoga, ako tražite luksuzni crossover, ne tražite dalje. Lexus je taj koji ima sve ono što će vam trebati i što ste tražili...
Specifikacije
Lexus NX 450h+ Plug-in Hybrid AWD CVT F SPORT
Paket opreme: F SPORT
Motor: Benzinski + elektro, 4 cilindra, 2487 cm3
Pogon: 4x4
Snaga: 309 KS
Okretni moment: 227 Nm
Ubrzanje 0-100: 6,3 sek
Maksimalna brzina: 200 km/h
Mjenjač: Automatski, eCVT
Prosječna potrošnja na testu: 6,5 l/100km (vožnja isključivo na benzinski motor)
CO2: 26 g/km
Cijena osnovnog modela: 451.500 kuna
Cijena testnog modela: 634.700 kuna
Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.