SVI SU GA ŠKICALI! /

Vozila sam auto koji košta preko pola milijuna kuna: Zahvaljujući Takumi majstorima, u njemu sam se osjećala kao direktorica

U rubrici 'Ženski kut' testirali smo Lexus NX 450h+, luksuzni crossover u kojem je vožnja pravo zadovoljstvo. Ovaj prekrasni auto plijenio je pažnju gdje god da smo se našli, a njime su posebno bili oduševljeni kolege koji su ga svakog dana 'škicali' na parkingu

7.8.2022.
20:45
VOYO logo

Pri kupovini automobila svi imamo različite preferencije, no jedna je stvar svima jednako važna, a to je kvaliteta. Kvalitetom se u svim segmentima može pohvaliti Lexus, marka automobile koja u brojnim istraživanjima i anketama zauzima sam vrh ili je barem pri vrhu upravo što se kvalitete tiče.

Ova luksuzna marka Toyote naveliko je poznata po nekvarljivosti, a u rubrici "Ženski kut" imali smo prilike isprobati njihov popularni model NX 450h+, luksuzni plug-in crossover koji nas je oduševio u apsolutno svim segmentima. Nije čudo da će vas Lexusovi modeli ostaviti bez teksta. Naime, za njihov dizajn, odnosno kvalitetu zaslužni su Takumi majstori, odnosno ljudi koji u svojim poslovima imaju preko 60.000 odrađenih sati te su velemajstori u onome što rade. Lexusove modele sklapa čak 19 Takumi majstora, koji paze na apsolutno svaki detalj u ovom automobilu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U svijetu su najpoznatiji po velikim limuzinama, nude i coupee te SUV-ove, no Europljane svakako najviše privlače crossoveri, među kojima je i spomenuti NX 450h+. NX je predstavljen 2014. te je postao je najprodavaniji Lexusov model na svijetu, kojeg najčešće biraju ljudi koji prvi puta kupuju ovu marku vozila. Do sada, prodali su preko milijun primjeraka ovog modela.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Kolege ostali oduševljeni

Njegov elegantni vanjski dizajn, za kojeg Japanci kažu da je "funkcionalna ljepota", oduševio je ne samo mene već i sve one koji su ga vidjeli, pa je Lexus bio glavna zvijezda za vrijeme našeg testa. Naime, svakog bi ga dana netko iz redakcije otišao škicnuti i pogledati, diveći se njegovom pomalo agresivnom, ali i profinjenom izgledu. "Brutalno izgleda!", "Prekrasan je", "Ajme kakav auto!", redali su se komentari kada bi vidjeli ovog ljepotana na parkingu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Osim oštrih, samurajskih linija dizajna, tu je i njegova velika vretenasta maska u kojoj se ističu pametna LED svjetla čijim snopom upravlja kamera. Novi je NX veći od prethodnika što se najviše primjećuje s boka, gdje zapravo djeluje najpitomije. LED svjetla straga povezuje svjetlosna lajsna, koja je česta kod luksuznijih modela automobile.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Iako izvana djeluje impozantno te je upečatljiv, sva njegova raskoš najbolje se vidi kada sjednete u njega. E, tu kreću pravi doživljaji. U kabini, sve odiše čvrstinom i kvalitetom te je sve fino i profinjeno.

Kako je automobile povišen, lako se ulazi u njega. I sjedala i volan namještaju se elektronski, a super je što auto ima i memoriju sjedala tako da nećete morati svaki puta kada sjednete za volan tražiti svoju idealnu poziciju. U Lexusu su posebno pazili na sam položaj za volanom, koji je napravljen prema konceptu tazuna. Odnosno, Lexus kaže da ruke moraju biti na upravljaču, a pogled na cesti.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Lexus položaj za upravljačem naziva Tazuna, japanska riječ koja označava uzde za konja

Da bi se što manje ruke micale s volana i da se što manje ometa vozača, napravili su sjajni head-up displej na kojem se projiciraju sve bitne informacije, ali i namještaju sve važne funkcije. One se namještaju na osjetljivim gumbima na volanu, a tek zapravo na displeju vidite čemu koja tipka služi. Dakle, sve je napravljeno da oči s ceste ne mičete.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Head-up displej projicira sve moguće informacije potrebne vozaču na vjetrobransko staklo

Inače, što se volana tiče, Takumi majstori su čak vodili računa o položaju palca na upravljaču kako bi vozač imao što bolju kontrolu i nadzor nad vozilom. Lexus tvrdi da je mjerio udaljenost od ramena do vrha prstiju ljudi širom svijeta, kako bi osigurao odličnu kontrolu bez remećenja položaja sjedenja vozača.

Za praćenje informacija o vožnji tu je i vozačev virtualni displej, a kabinom definitivno dominira ogromni glavni ekran dimenzija 14 inča. On je responzivan, sjajne rezolucije, a s njime možete i "pričati" preko funkcije "Hey Lexus".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Glavni ekran impresivne je veličine, čak 14 inča

Cijela kabina u autu djeluje jako čisto, a to je zato što je broj fizičkih prekidača u novom NX-u smanjen sa 78 na 45. Lexus kaže da unutrašnjost budi osjećaj luksuznog loungea, a tome pridonosi ambijentalna rasvjeta u 64 boje. Fora priča u Lexusu su i kvake koje nisu obične, a koje se zbog sigurnosti otvaraju i na pritisak gumba. Također, vrata se ne daju otvoriti ako nailazi auto ili bicikl.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Vrata se otvaraju pritiskom na tipku, ali i klasično, povlačenjem polugice

Sjedala u Lexusu su kožna te imaju opciju grijanja i hlađenja. Pošto je u našem testnom modelu bio sportski paket opreme "F Sport", i sjedala su bila takva - sportska. Bila su malo tvrđa, a nekako sam stekla dojam da bi mu, s obzirom na samu udobnost vožnje, možda ipak više odgovarala mrvicu mekša sjedala.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

NX u ovoj F SPORT opremi donosi i sportska profilirana sjedala

Klima u Lexusu jako je sofisticirana te štedi gorivo. Naime, ona preuzima toplinsku energiju iz okolnog zraka i koristi je za zagrijavanje kabine. Grijanje, odnosno hlađenje moguće je namjestiti i prije ulaska u automobile putem aplikacije.

U samom automobilu, klima se namješta ispod glavnog ekrana, a ispod klime se nalazi bežično punjenje za mobitel koje se izvlači van. Koliko se pazilo na sve možda najbolje govori činjenica da je u autu sve bešumno – od brisača do podizanja stakla. Kada primjerice niste vezali sigurnosni pojas, Lexus neće "nervozno pištati", već će vas upozoriti zvukovima jazz glazbenika Jiro Yoshida.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Unutrašnjost Lexusa NX

Baterija do 90 kilometara

Prtljažnik Lexusa zapremnine je 545 litara, odnosno 1436 litara kada se preklope sjedala. U prtljažniku ima nekih praktičnih detalja kao što su kukice, a ispod ima mjesta i za sitnice i kablove. Što se otvaranja, odnosno zatvaranja prtljažnika tiče, ono je elektronsko, a Lexus se hvali da je tiho i brzo, odnosno da mu treba manje od 4 sekunde da se prtljažnik zatvori ili otvori. Također, automobil ima i opciju namještanja visine otvaranja prtljažnika, a prtljažnik se može otvoriti i nogom.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Prtljažnik je veličine 545 litara

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Spuštanjem stražnje klupe dobiva se ravna podnica i 1436 l prostora

Lexus nije iznevjerio apsolutno ničime, pa neće niti sigurnosnom opremom koje ima “more”, a što je zapravo neki njihov standard. Između ostalog, tu su adaptivni tempomat, kreće sam, senzori sa svih strana, predviđa sudare, front-cross traffic, odnosno upozorava na dolazak drugih kada se izlazi iz ulice, te mnoge druge opcije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Stražnja klupa nudi direktorski osjećaj

Jedna od stvari koja je mene osobno oduševila je i njegova brutalna kamera koja upozorava na nadolazeća vozila i stvari. Lexus ima i opciju kamere 360, a kamera će vam pokazati sve što se nalazi oko vas, ali i ispod vas.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Stražnja kamera sjajne je rezolucije i precizna

Kvaliteta u Lexusu nije samo u finim materijalima i dizajnu, jer kod njih se kvaliteta odnosi i na motore koji su poznati kao najmanje kvarljivi. NX 450h+ je, kao što smo rekli, plug-in hybrid; odnosno, prvi plug-in hibrid u Lexusovoj gami.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Lexus NX može proći između 70 i 90 kilometara samo na struju

Baterija mu ima 18,1 kWh, a Lexus kaže da ovaj model ima domet oko 90 kilometara. Nama je u ljetnim vremenima domet bio oko 70 kilometara, a na struju automobil vozi maksimalno 135 km/h. Bateriji treba oko 2,5 sata da se napuni na brzom punjaču, odnosno 7-8 sati na kućnoj utičnici. Kada je baterija puna možete birati da vozi samo na elektro pogon ili hibridni, gdje sam kombinira benzinski motor i struju. Naš testni model pokretalo je 309 konja, a u ponudi je i običan hibrid od 244 konjskih snaga. Super stvar je da će vam na raspolaganju uvijek biti svih 309 konja, jer motor sam nadopunjava bateriju kada je prazna.

Lađa koja plovi cestom

Što se same vožnje tiče, mogu slobodno reći da je vožnja u ovom automobile jedinstveno iskustvo od prvog do zadnjeg trenutka. Čim sjednete u Lexus, kao da ste došli u neki potpuno drugi svijet koji je teško mjerljiv s "ostatkom svijeta". Lexus je zaista nešto posebno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Vozačev displej se mijenja ovisno o modu vožnje - ECO, NORMAL, SPORT i SPORT+

Auto radi savršeno ugodno i tiho, što se i od njega i očekuje. Sjajno upija neravnine koje se gotovo i ne osjete, a imat ćete osjećaj kao da plovite cestom. U zavojima je iznenađujuće dobar za SUV. U gradu će Lexus većinom nečujno raditi na struju, a na autocesti je prava krstarica bez buke i bez mučenja pri ubrzavanju. Valja spomenuti I da ima aktivnu kontrolu buke, odnosno da je smanjena buka u kabini, a zvuk motora malkice se čuje kroz zvučnike.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Novi NX ćete prepoznati po LED traci koja spaja stražnja svjetla

Što se potrošnje tiče, vozite li se na benzin, auto troši između 7 I 8 litara što je i više nego prihvatljivo za ovako velik i moćan automobile. Ako pak ga više punite strujom, on će trošiti manje goriva, a Lexus kaže da može trošiti ispod 2 litra na 100 kilometara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Oprema F SPORT donosi i 19 inče aluminijske naplatke

NX je definitivno ulazak u svijet luksuza. Luksuz su materijali, luksuz je sjediti u njemu, a pravi ga je luksuz i voziti. I sama cijena je zato nešto veća, odnosno kreće od 451.500 kuna, a ovaj plug-in hibrid u sportskoj F SPORT opremi košta 634.700 kuna. Iako možda zvuči puno, zapravo i nije kada se u obzir uzme konkurencija od koje je povoljniji.

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

No, ako kupujete Lexus, znate što kupujete. Prvenstveno, to je kvaliteta i sigurno vozilo u kojem će svaki kilometer biti prava uživancija. Stoga, ako tražite luksuzni crossover, ne tražite dalje. Lexus je taj koji ima sve ono što će vam trebati i što ste tražili...

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Specifikacije

Lexus NX 450h+ Plug-in Hybrid AWD CVT F SPORT

Paket opreme: F SPORT

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Motor: Benzinski + elektro, 4 cilindra, 2487 cm3

Pogon: 4x4 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Snaga: 309 KS

Okretni moment: 227 Nm

Ubrzanje 0-100: 6,3 sek

Maksimalna brzina: 200 km/h

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mjenjač: Automatski, eCVT

Prosječna potrošnja na testu: 6,5 l/100km (vožnja isključivo na benzinski motor)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

CO2: 26 g/km

Cijena osnovnog modela: 451.500 kuna

Cijena testnog modela: 634.700 kuna

Image
Foto: Andrej Jelušić / Net.hr

Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo