Bez panike

Prestala si uzimati kontracepcijske pilule? Nemoj se prestrašiti ako se jave neki od ovih 8 simptoma

Piše: Žena Net / Vrijeme: 13:00 28.10.2017 / Rubrika:
Foto: Camila Damásio/Unsplash
0

Možda su zastrašujući, ali su potpuno normalni

Da se razumijemo, umjetni hormoni nikako nisu dobri za tijelo jer su baš to – umjetni i koliko god reguliraju menstruaciju, štite od neželjene trudnoće i pročišćavaju ten, nije ih dobro uzimati bez prestanka.

Svaka žena na kontracepciji trebala bi uzeti pauzu od barem šest mjeseci nakon godine ili dvije uzimanja pilula, čisto da se tijelo vrati u normalu. U ovom periodu ponovne prilagodbe mogu se javiti stare boljke s kojima si se borila prije uzimanja pilula, ali i neke pozitivne stvari. Evo što možeš očekivati:

1. Koža bi ti mogla buknuti

Kontracepcija obično čisti lice, ali ako si prije uzimanja pilula bila sklona prištićima ili aknama, postoji velika vjerojatnost da će se oni vratiti čim prestaneš. Razlog tome je što su ovakve pilule obično nafilane estrogenom i progestinom koje smanjuju proizvodnju sebuma i odmah ga uklanjaju. Akne u odrasloj dobi znaju biti prava gnjavaža, ali ne moraš se odmah vratiti na pilulu jer to nije ni zdravo. Posjeti dermatologa ili kozmetičara i eksperimentiraj s proizvodima za ciljanu njegu kože.

2. Mogu te opet početi boljeti grudi prije menstruacije

Da, tu zapravo ništa ne možeš osim trpjeti ili eventualno popiti tabletu protiv bolova. Pilule su namijenjene reguliranju ženskih hormona i ublažavanju tegoba poput mentrualne boli i pms-a. Kada ih više ne uzimaš, progesteron prije menstruacije stimulira mliječne žlijezde na proizvodnju mlijeka, bez obzira što nisi trudna ili imaš dijete.

3. Raspoloženija si za seks

Neke žene dožive katastrofalan pad seksualnog nagona kada su na piluli, a sve zbog umjetnih hormona i izostanka ovulacije. Kod nekih se čak javlja potpuna nezainteresiranost za seks zbog suhoće rodnice, a skidanje s pilule vraća stvari u normalu. Jupi!

4. Promjene raspoloženja nisu toliko drastične (ili jesu?)

Razdražljivost i nagle promjene raspoloženja mogu potpuno nestati, ali se mogu i pojačati, ovisno o tome kako su tvoji hormoni radili na piluli. Dakle, ako si prije uzimanja pilula imala problema s raspoloženjem, moguće je da će stvar biti ista i nakon njih.

5. Ciklus ti se može potpuno poremetiti

Prije uzimanja pilula patila si od grčeva, PMS-a i jakog krvarenja? Nemoj se čuditi ako se sve to odjednom vrati jer te pilule više ne štite od simptoma PMS-a, a ciklus može postati neredovit. Ovo može trajati još godinama nakon prestanka uzimanja kontracepcije.

6. Nećeš odmah dobiti menstruaciju

Menstrucija se kod nekih žena ne javlja odmah nakon skidanja s pilula već tek kasnije. Tijelo se trudi uspostaviti prirodni ritam kako bi ponovno samo proizvodilo hormone. No, ako ne dobiješ menstruaciju unutar 6 mjeseci, obavezno se javi ginekologu.

7. Mogu se pojaviti fibroidi

Fibroidi su benigne tumorne stanice koje se mogu razviti na zidovima maternice kao posljedica uzimanja umjetnih hormona. Obično se ne javljaju nikakvi simptomi već se prisutnost fibroida otkrije tijekom pregleda kod ginekologa. Obično nisu opasni, ali ako su veći i zadaju probleme, moraju se liječiti.

8. Možda ćeš doslovno osjetiti kako ovuliraš

Bol u zdjelici, pojačan vaginalni iscjedak i bol u grudima znakovi su ovulacije, a oni se mogu pojačati nakon skidanja s pilula. Sve u svemu, pripremi se na puno toga.

Piše: Žena Net / Vrijeme: 13:00 28.10.2017 / Rubrika:

Imaš komentar?

Još iz rubrike

Povratak na Net.hr