Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Korisni savjeti

Navečer nikako ne možeš zaspati? Krivci za to se nalaze u tvojoj spavaćoj sobi, a vrlo ih se lako riješiti

Razlozi su zapravo dosta očiti, ali na njih često uopće ne obraćamo pozornost (a trebale bismo)

Spavaća soba je svima vjerojatno najdraže mjesto u kući, zato što je to mjesto gdje spavamo, odmaramo, uživamo, mirno je, lijepo je, ugodno je i to je samo naš mali kutak u koji bježimo kad nam je dosta stresa, posla i obaveza. Okej, to je također i mjesto gdje se događaju najintimniji i najljepši trenuci s našim partnerom, ne smijemo ih zaboraviti.

No, što ako vam se često događa da baš i ne možete samo tako zaspati? Često za nesanicu krivimo vremenske uvjete, stres, pun Mjesec ili nađemo već neki četvrti razlog, no najčešće su krivci zbog kojih  ne možemo normalno zaspati i prospavati cijelu noć zapravo čitavo vrijeme oko nas, u našoj spavaćoj sobi, a zapravo na njih uopće ne obraćamo pozornost.

Ako možeš staviti kvačicu na neki od ova tri razloga, vrlo vjerojatno si pronašla krivca zašto navečer nikako ne možeš zaspati:

1. Temperatura u sobi je previsoka

Temperatura u prostoriji u kojoj spavamo nikako ne bi smjela biti previsoka. Štoviše, stručnjaci tvrde kako je idealna temperatura za spavaću sobu ona između 16 i 19 stupnjeva Celzija. Stoga pazite s namještanjem termostata, nemojte se baš preslojevito odjevati za spavanje (dovoljna je pidžama, a kućni ogrtač slobodno ostavite sa strane na fotelji). Ako slijedite ovih nekoliko jednostavnih savjeta, više ne biste trebale toliko često trebale imati problema sa spavanjem.

2. U sobi je previše žica i tehnologije

Jedna je studija znanstvenika s Harvarda pokazala kako buljenje u ekran laptopa ili mobitela sat vremena prije spavanja odgađa proizvodnju hormona spavanja, melatonina, za čak 90 minuta, zbog čega nam je zatim mnogo teže zaspati, piše Women’s Health.

Najbolje bi bilo da mobitel, ali i sve ostale uređaje, ugasite nešto više od sat vremena prije odlaska na spavanje, a ako mobitel koristite kao alarm, pokušajte ga na noćni ormarić postaviti tako da licem gleda prema dolje. Također, sva led svjetla neka budu ugašena u sobi prije nego idete spavati, jer takva svjetlost također je krivac za nemiran san i nemogućnost da u san uopće utonete. Opet, vrlo jednostavni savjeti koje je lako slijediti, a mogu biti vrlo učinkoviti.

3. Razlog može biti i svjetlost

Čak i mali tračak svjetlosti tijekom sna može nas probuditi i poremetiti ga, zbog čega bi bilo dobro da se na vrijeme ‘zaštitite’, nabavite dobre rolete, zastore i zavjese, koje će vas štititi od bilo kakvog vanjskog svjetla, uličnih lampi i slično. Jedino svjetlo koje priznajemo je ono jutarnje, a tada znamo da je vrijeme za ustajanje, pa je ono svakako dobro došlo.

Imaš komentar?

Još iz rubrike

Zdravoljupci

Digitalnim naljepnicama do novih Zdravoljubaca

Zdravoljupci su se vratili u Konzum! I ove godine imaju važnu misiju – nastaviti podizati svijest djece i mladih, ali i odraslih, o značaju redovite konzumacije voća i povrća. Limun Šimun, Bundeva Blaženka, Šljiva Štefica, Karfiol Karlo, Lubenica Luce, Ananas Ante i Celer Cvjetko dolaze na police Konzuma diljem Hrvatske pjevajući novu, jednako pamtljivu i upečatljivu pjesmu, ovaj put s naglascima karakterističnima za različite krajeve naše zemlje. Svima su im, osim veselog raspjevanog karaktera, zajednički vrijedni vitamini, minerali, vlakna i drugi sastojci s pomoću kojih čuvaju zdravlje i svakodnevne funkcije organizma.

Povratak na Net.hr