Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Zamjena za gotovinu

Kako su dizajnerske torbe postale kao zlato: Danas se njima mogu platiti i putovanja

Čuvanje vrijednosti novca u torbama je novi trend i ljudi od običnih kupaca postaju kolekcionari

“Da imam 50 Chanel torbica u dućanu, prodao bih sve isti dan”, kaže Nathan Finch, direktor i menadžer zalagaonica Pickwick. Kroz njihov dućan u sjevernom Londonu prođe na stotine dizajnerskih torbi koje klijentice donose, a zauzvrat dobivaju novac na posudbu.

Prije nekoliko godina posao se zasnivao na satovima, zlatu i nakitu. Sada su najjače dizajnerske torbe. Njihova vrijednost stalno raste, često koštaju po nekoliko tisuća funti, lako ih je donijeti i ponuda je očito limitirana.

Nekim ženama torbice su prava ovisnost. Kupe li torbu, kao da su uzele drogu. Ali kao i većina ovisnosti, nakon što je žudnja zadovoljena, ona se ubrzo opet javlja, kaže gospodin Finch. Priča kako je jedna klijentica donijela 18 torbi u njihov dućan u Dartfordu.

Spas ako nemate gotovine

Pod utjecajem raznih celebrityja od Care Delevingne do Kim Kardashian, torbice daju dašak glamura. Na drugoj, praktičnijoj razini, one služe za instantnu posudbu gotovine.

Neke od klijentica zalagaonica ekstremno su bogate. Jedna je htjela zajam kako bi mogla otići na praznike privatnim zrakoplovom. Neke od njih žive u luksuznim kućama u South Kensingtonu, ali nemaju pristup gotovini.

Često su žene koje to rade. Kim Baker, službenica u uredu iz Kenta, ima tri-četiri dizajnerske torbe koje redovito nosi u lokalnu zalagaonicu. Najdraže su joj torbe Mulberry Bayswater, Louis Vuitton Postman i Chanel clutch. Svakih nekoliko mjeseci te se torbe nađu u dućanu, ali vlasnica kaže da nisu nikada tamo predugo. Jednom je jednu torbu založila samo da bi mogla kupiti drugu. Ona obično posuđuje koju stotinu funti da bi otišla na odmor ili kupila školske uniforme. Radije diže zajam u zalagaonici nego da posuđuje od prijatelja.

“Torbe su moje i čini mi se kao da posuđujem sama od sebe, ako to uopće ima smisla,” kaže Kim.

Torbe koje najbolje čuvaju vrijednost su one koje potpisuju Hermes, Louis Vuitton i Chanel. Dvije najvrjednije su modeli Birkin i Kelly iz kuće Hermes. Takve torbe koštaju oko desetak tisuća eura, ali im se vrijednost znatno penje ako su, na primjer, od kože egzotičnih životinja poput krokodila. Trenutačno jedna hermesica pink boje na francuskoj internetskoj stranici ima cijenu od 176.000 funti. Torba ima ružičasti safir za zatvaranje i zlatni lokot.

Čuvanje vrijednosti novca u torbama je novi trend i ljudi od običnih kupaca postaju kolekcionari.

Prošle je godine aukcijska kuća Christie’s prodala Birkin torbu s briljantima za vrtoglavih 168.000 funti, a tri mjeseca prije birkinicu od krokodila svijetlosive boje za rekordnih 227.000 funti.

Kako funkcionira zalagaonica

Klijent založi predmet na šest mjeseci. Dobije zajam odmah u gotovini u visini od 50 do 60 posto vrijednosti robe. Svakog mjeseca plaća kamatu od sedam do osam posto. Ako klijent ne može vratiti zajam nakon šest mjeseci, zalagaonica prodaje robu, a svaku cijenu koju ostvare preko procijenjene vrijednosti daju klijentu.

Moda donošenja torbi u zalagaonicu nije vezana samo za velike gradove. Larry Kohen vodi zalagaonicu u Cornwallu i kaže da je donošenje torbica postala redovita praksa njegovim klijentima. Ponekad razlog donošenja predmeta u zalagaonicu kako bi se podigao zajam nije vedar. Jednom mu je bila gospođa koja nije mogla otplaćivati zajam za kuću. Donijela je sve torbe i nakit.

Ponekad žene donose torbe koje su dobile na dar, a ne sviđaju im se. Ili su kupile dizajnersku torbicu prije koju godinu koja im se više ne nosi.

“Odlazak u neke restorane traži da žena nosi Chanel, Dior ili Gucci”, kaže menadžerica zalagaonice Myint Myint Thein iz sjevernog Londona. “Imam 15 do 20 torbi i ne mislim da je to previše jer je svaka za različitu prigodu”.

Zalagaonice nude sigurne pozajmice koje nisu rizične i zbog toga su jeftinije.

Imaš komentar?

Još iz rubrike

Povratak na Net.hr