Tko je sretniji? Ljudi koji troše novac na iskustva ili oni koji si priušte materijalne stvari?

Image
Foto: Giphy
Image
Foto: Giphy

Hoćete li se na kraju svog života sjećati iPhonea 6 koji ste imali ili predivnih iskustava koje su vas oblikovale u osobu koja jeste?

10.12.2016.
16:46
Giphy
VOYO logo

Znate onaj osjećaj kad legne plaća, a vama prsti odmah polete na online trgovine i s guštom stisnete gumb 'plati'? Instantno zadovoljstvo koje prati nove tenisice, skup nakit ili odjeću može se lako smatrati ovisnošću.

Iako nas kupovanje novih stvari veseli, zaboravljamo da to zadovoljstvo ne traje dugo jer nam srce odmah ima sto novih želja. Za sretan život od presudne je važnosti ulaganje u naša životna iskustva, čak i više nego trošenje novca na materijalno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novac ne može kupiti sreću jer sreća je put, način života, a ne cilj. Ustvari, čini se da su najsretniji ljudi na ovom svijetu pronašli način da se distanciraju od nepotrebnog trošenja i umjesto toga svakodnevno ulažu u putovanja, iskustva i sjećanja.

Život se sastoji od uspomena, a ne dijamanata

Image
Image

Hoćete li se na kraju svog života sjećati iPhonea 6 koji ste imali ili predivnih iskustava koje su vas oblikovale u osobu koja jeste? Studija objavljena u časopisu Journal of Positive Psychology pokazala je da ljudi koji su ulagali u skupe stvari umjesto u iskustva, često su podcijenili vrijednost kupljene stvari odmah nakon kupnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stručnjaci sa Sveučilišta u San Franciscu kažu kako su ljudi svjesni da život grade iskustva i uspomene, ali da su toliko uhvaćeni u zamku trendova i kupovanja da neizbježno požale kada nešto kupe. Sudionici studije rekli su da kako su životna isustva korisnija nego stvari na njihovoj listi želja.

Nakon što su kupili što su željeli, ispitanici su ubrzo shvatili da su taj novac trebali uložiti u nešto korisnije, primjerice putovanja ili neku radionicu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Fokusirajte se na ono što vas čini sretnim, a ne popularnim

Image
Image

Istraživanje sa Sveučilišta Cornell pokazuje da su milenijalci u iskušenju kupovanja materijalnih stvari zbog pritiska društva. Čak smo i mi sami produkt našeg društva, kao i svi ti zlatni satovi, blještav nakit i skupi pokloni.

Ono što nas razlikuje od naših predaka jest činjenica da živimo u svijetu društvenih medija gdje sve što kupimo fotografiramo i stavljamo na društvene mreže zbog besramne samopromocije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dr. Thomas Gilovich, profesor psihologije na Sveučilištu Cornell, u potrazi za vezom između novca i sreće kaže sljedeće: "Kupujemo stvari kako bismo se usrećili i uspjevamo u tome. Ali samo na neko vrijeme. Nove stvari uzbudljive su na početku, ali onda se na njih naviknemo i čar nestane."

No, to nikako ne znači da ne bismo smjeli nikada išta kupovati. Naravno da ćete se počastiti nekom novom krpicom, šminkom, hranom ili nečim četvrtim, ali da vam se oko kupovanja svodi život, to nije put ka sreći.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zaboravite na cijene i istražite taj svijet

Image
Image

Svi mi kažemo kako nemamo novaca za putovanja jer su avionske karte preskupe, gorivo košta previše i sve nas to odvraća od lijepih iskustava. Živimo od danas do sutra jer smo na to naučeni, tražimo zadovoljstvo u kupovanju gomile stvari umjesto da taj novac uložimo u neko sitno putovanjce kojeg ćemo se sjećati godinama.

Nova vesta ili cipele će se istrošiti i propasti, ali fotografije i ono najvažnije, sjećanje na ono što smo proživjeli i doživljeli, ljude koje smo upoznali, iskustvo koje smo stekli, to će zauvijek biti zapečaćeno u nama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trebamo prestati čekati na bolje dane, čekati na veću plaću, čekati 'kad ćemo si moći priuštiti'. To vrijeme je upravo sada jer ako samo čekate, život će vam proći u trenu. Prestanite čekati.

Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
Tajne vinove loze
default_cta
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
Yu-Gi-Oh sevens
default_cta
Obiteljske tajne
San snova
Cijena strasti
VOYO logo