LOŠI MANIRI

Otkazujete dogovore u zadnji čas? Evo zašto to volimo raditi

Piše: Žena Net / Vrijeme: 13:00 14.04.2018 / Rubrika:
Foto: Davor Visnjic/PIXSELL/Ilustracija
0

Otkazivanjem planova koje imate s drugima u zadnji čas zapravo pokazujete nedostatak empatije

Svi smo prošli to. Ponedjeljak je ujutro, dogovaranje kave s prijateljicom u četvrtak izgleda kao izvrsna ideja, a onda u četvrtak poslijepodne ne želite ništa drugo nego se samo zavaliti na kauč pred televizijom i pogledati svoju omiljenu seriju ili dobar film.

Uzimate mobitel u ruke, šaljete WhatsApp poruku u kojoj kažete kako morate ostati duže na poslu i tako opet imate na raspolaganju svoje slobodno vrijeme. Otkazivanje planova u zadnji tren nikad nije bilo društveno prihvatljivo. No, tehnologija nam sve olakšava. Pametni telefoni daju nam veću fleksibilnost za otkazivanje planova bez veće krivnje.

Nedostatak osjećaja odgovornosti

Ne morate ni brinuti da osoba nije primila vaš tekst. WhatsApp će vas nakanadno obavijestiti je li osoba pročitala poruku i saznala da ste joj otkazale sastanak. Stručnjaci to nazivaju nedostatkom osjećaja odgovornosti.

“Mislim da je ljudima lakše otkazati putem sms-a, Facebooka i WhatsApp-a”, kaže profesor Miles Hewstone sa Sveučilišta Oxford koji je specijaliziran za socijalnu psihologiju. “Ne morate zapravo nazvati nekoga i priznati da ne možete ili nećete doći. Otkazivanje sastanka dokazuje nedostatak empatije prema osobi čiju zabavu, večeru ili piće propuštate”, zaključio je Miles.

Drugi čimbenik koji utječe na našu predanost planu je da se nešto bolje slučajno ne pojavi. Neuroznanstvenica Tara Swart kaže kako prevalencija povećava taj osjećaj.

“Biološki smo više smo osjetljivi na strah od nestanka”, kaže Tara Swart. “Strah je naša najjača emocija i naš će mozak nastojati izbjeći taj osjećaja jer korelira s povećanjem kortizola hormona stresa koji može narušiti naš imunitet i oštetiti našu mentalnu elastičnost. Kako sve više i više ljudi jamči jer se nešto bolje odvija u posljednjem trenutku, čini se da je društveno prihvatljivije unutar stada mentaliteta”, piše Harper’s Bazar.

Milenijska generacija nazvana “Me Me Me Generation” i popularizacija selfie je samo jedan primjer. Naš otpor prema obvezama pokazuje sličnu razinu sebičnosti, rekao je stručnjak za bonton William Hanson i dodao sljedeće. “To pokazuje da se ljudi stavljaju na prvo mjesto, a dobri maniri su nesebični, a ne sebični”.

Piše: Žena Net / Vrijeme: 13:00 14.04.2018 / Rubrika:

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr