Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Logična teorija

RIJEŠEN NAJVEĆI MISTERIJ? ‘Konačno znamo zašto brodovi i avioni nestaju u Bermudskom trokutu’

Otkriće divovskih podvodnih kratera na dnu Barentsovog mora možda je konačno održivo objašnjenje za nestanak brodova u Bermudskom trokutu.

Znanstvenici su otkrili kratere široke i do 900 te duboke do 50 metera. Vjeruje se kako su nastali zbog nakupljanja metana uz norvešku obalu bogatu prirodnim plinom, prenosi Daily Mail.

Metan procuri iz depozita prirodnog plina dublje ispod površine te stvori šupljine koje na kraju eksplodiraju, objašnjavaju znanstvenici.

“Na morskom dnu u području u zapadnog i središnjeg Barentsovog mora postoji više divovskih kratera… i vjerojatno izazivaju ogromne ekplozije plina”, rekli su istraživači s Arktičkog Sveučilišta u Norveškoj.

“Područje kratera vjerojatno je najveće žarište ispuštanja metana u plitkom moru na Arktiku”, ističu.

Eksplozije koje “otvaraju” kratere mogu predstavljati rizik za plovila na Barentsovom moru, kažu znanstvenici.

Također, isti princip bi mogao objasniti gubitak brodova i aviona u kontroverznom Bermudskom trokutu, prema stručnjacima.

bermuda_triangle

Područje se proteže od Puerta Rica, Floride i otočja Bermuda.

Ruski znanstvenik Igor Jeljcov, zamjenik voditelja instituta Trofimuk, rekao je prošle godine: “Postoji teorija po kojoj je Bermudski trokut posljedica reakcije plinskih hidrata”.

“Oni se počnu razgrađivati te se metan optušta kao plin. Reakcija je nalik lavini koja podsjeća na nuklearnu reakciju i proizvodi ogromne količine plina. Zato se ocean zagrijava i brodovi tonu u vodama pomiješanom s velikim udjelom plina”, kaže Jeljcov.

Naime, voda s toliko plina trenutno gubi na gustoći pa uzgon više ne može držati brodove na površni.

Povratak na Net.hr