Wall Street Journal o 'revoluciji' mladog hrvatskog inovatora

Wall Street Journal objavio je veliku priču o mladom inovatoru Mati Rimcu i njegovom električnom automobilu Concept One.

8.11.2013.
12:53
VOYO logo

Na početku članka "Inženjer Mate Rimac revolucionarizira električne automobile" navodi se da je Rimac prototip svog električnog sportskog automobila dizajnirao kad je imao svega 21 godinu. Novinar Andy Isaacson provozao se s Rimcem u crvenom automobilu Concept One na cesti blizu Svete Nedjelje, gdje je smještena tvrtka Rimac Automobili.

"Želim vam pokazati da je tehnologija dovoljno pouzdana da se mogu raditi lude stvari električnim automobilima. To nije nešto što samo izgleda zgodno na sajmu automobila. Možemo ga napraviti i danas", rekao je mladi Rimac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

WSJ nije propustio napomenuti da je neslužbeno Concept One najbrži električni automobil na svijetu, da ima četiri električna motora koji razvijaju kombiniranu snagu od 1.000 konjskih snaga, kao ni navesti Rimčevu opasku da je riječ "o sportskom automobilu za 21. stoljeće".

Kad je odlučio baviti se električnim pogonom za automobile, to nije bilo samo zbog toga da učini automobil "ekološki prihvatljivijim". Važniji razlog je bio taj da su "performanse električnog automobila mnogo bolje".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve je počelo kao hobi, ali pretvorilo se u biznis onog trenutka kad je dobio narudžbu od kraljevske obitelji iz Abu Dhabija da proizvede dva takva automobila. Danas pak tvrtka Rimac Automobili zapošljava 22 radnika, uglavnom hrvatske inženjere, te jednog stranca koji dolazi iz Tesla Motorsa, a obavlja funkciju direktora prodaje.

Iako je na počeku Rimac mislio da bi bilo dobro zaposliti nekoga s velikim iskustvom u proizvodnji automobila, pokazalo se da zapošljavanje inženjera iz BMW-a nije bila dobra ideja. Njegova visoka plaća i specijalizacija na koju je navikao u velikom BMW-ovom sustavu proizvodnje automobila, nije se uklapala u kulturu malenog startupa iz Svete Nedjelje, gdje inženjeri koji "razvijaju kočnice također naručuju i dijelove za njih".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tako je teklo učenje – radili smo greške", priznaje Rimac. "Ali na kraju sam shvatio da smo nešto radili ispravno: razvili smo automobil za puno manje novca nego veliki proizvođači automobila i upravljanje kako bismo ih pobijedili na mnogim područjima. Imamo prednost jer počinjemo praznim listom papira. Nema tradicije koju bismo morali ugraditi u dizajn."

Sa samo jednim u potpunosti komercijalnim vozilom koje je prodano europskom proizvođaču automobila, tvrtka ipak ne stoji dobro s prihodima. Ono što održava Rimac Automobile je projektiranje i proizvodnja različitih komponenti – poput električnih pogonskih sustava za upravljanje – za druge automobilske tvrtke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Vlada nam ne želi pomoći, banke nam ne žele dati kredite i nema stranih investitora u ovoj regiji", kaže Rimac.

Većina komponenti automobila, gotovo sve – osim baterija i zračnih jastuka – razvijene su u Hrvatskoj. Umjesto da koriste kalupe kako bi izradili kotače ili pedale, što je tipično u masovnoj proizvodnji, dvije velike glodalice režu dijelove od blokova čvrstog aluminija, što je prilično skup proces, ali proces koji omogućuje tvrtki da se brzo privikne na promjene dizajna. "Samo se automobili Formule 1 i svemirske letjelice rade na ovaj način", objašnjava Rimac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nikola Tesla morao je otići u Ameriku da bi bio uspješan. Ja sam želio ostati ovdje da mladim Hrvatima dam priliku da rade na nečem zanimljivom", rekao je Rimac novinaru Wall Street Journala.

Brave
Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
default_cta
Tajne vinove loze
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
default_cta
Pirata i kapitano
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
VOYO logo