Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

ALPHAGO VS HUI 5:0

UMJETNA INTELIGENCIJA: Računalo bolje od profesionalca u najkompleksnijoj igri na svijetu

Umjetna inteligencija je ovih dana upisala još jednu pobjedu protiv čovjeka. Prije 19 godina gledali smo posljednji veliki dvoboj čovjeka i računala, tada je Deep Blue, računalo koje je kreirao IBM, pobijedio šahovskog velemajstora Garija Kasparova. A ovih dana je računalo bilo bolje od profesionalca u najkompleksnijoj igri na svijetu, kineskoj drevnoj misaonoj igri go.

Kako piše Independent, ovako nešto se očekivalo za 10 godina, nikako ne danas. Istina, dvoboj je odigran u listopadu prošle godine, a cijela priča je u javnost dospijela tek ovih dana, nakon što je u magazinu Nature objavljena znanstvena studija o potezima i algoritmima.

Uglavnom, program zvan AlpgaGo pobijedio je europskog prvaka Fana Huija s 5:0 bez ikakvog hendikepa. Pritom treba napomenuti kako je go itekako složenija igra od šaha, prije svega jer postoji neograničeni broj poteza, pa je zato i zovu najkompleksnijom igrom na ploči.

Profesionalci su bili vrlo iznenađeni kada su otkrili da su znanstvenici kreirali AI algoritme koji su naučili računalo kako pobijediti europskog prvaka. Brže bolje je ugovoren dvoboj AlphaGo računala i svjetskog prvaka Leeja Seedola iz Južne Koreje, koji će se odigrati u ožujku.

Go pravila

Pravila ove igre su jednostavna. Dva igrača počinju igru na praznoj ploči, na kojoj postavljaju bijele i crne “kamenčiće”, jedan po jedan. Kamenje se postavlja na točkama križanja linija (ne na praznim poljima), a svako križanje predstavlja jedan bod. Odigrani potez nije moguće povući, svaki kamen ostaje na poziciji na koju je postavljen. Cilj je osvojiti što veći teritorij, ali ujedno i obraniti svoj jer je moguće “pojesti”suparničku grupu tako što ćete je okružiti svojim kamenjem, pa suparnik više nema prostora za širenje.

Slabiji igrači mogu igrati go s iskusnijim igračima korištenjem hendikep sustava. Na početku igre slabiji igrač na ploču postavlja nekoliko kamenčića i tako steče određenu prednost.

Povratak na Net.hr