Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

OBRUČ SE STEŽE

NOVA FACEBOOKOVA PREVARA: Optuženi da su svjesno napuhali statistiku videa kako bi bolje prodali oglase

Čini se da osim što je dilao podacima svojih korisnika, Facebook je obmanuo i oglašivače

Marketinška agencija Crowd Siren prije dvije godine tužila je Facebook da je napuhao podatke o pregledavanjima video oglasa na društvenoj mreži, a sada je tužbu proširila te tvrde kako su odgovorni na Facebooku za to znali najmanje od 2015. U dodatnim zahtjevima koji su podnijeli ovaj tjedan tuže ih i za prijevaru te traže odštetu.

Glavni problem svodi se na to da je Facebook pogrešno predstavljao prosječno vrijeme gledanja video-oglasa.  Prvotna istraga pokazala je kako je tvrtka u obzir uzimala samo oglase koji su se gledali dulje od tri sekunde. Kako su u jednadžbu uzimali samo videe koji su gledani dulje od tri sekunde, prosječno gledanje oglasa ispadalo je znatno dulje, prenosi Engadget. Facebook je problem priznao prije dvije godine.

Znali za problem daleko ranije

Ipak, nakon što je pregledano 80-ak tisuća internih dokumenata tvrtke, dobivenih na temelju sudske odluke, markentiška agencija tvrdi kako je Facebook ne samo znao za problem više od godinu dana ranije nego je i prilično potcjenjivao koliko takav selektivni odabir parametar ima na ukupnu statistiku. Facebook se brani da je zbog te pogreške vrijeme prosječnog gledanja oglasa ispalo 60 do 80 posto dulje, no marketinška tvrtka tvrdi da su ga napumpali za čak 900 posto.

Facebook naravno traži da se optužba za prijevaru odbaci, a u izjavi su istaknuli kako je “ikakva insinuacija da smo na bilo koji način pokušali sakriti problem od naših partnera netočna”,  No Crowd Siren tvrdi kako je iz dokumenata očito da se nekoliko oglašivaća raspitivalo oko spornih podataka još u srpnju 2015., dakle više od godinu dana prije nego je Facebook priznao problem.

Povratak na Net.hr