HAK / objavio rezultate testiranja zimskih guma

Jesen je, sudeći po vremenskim prilikama, ove godine stigla ranije nego inače, a s njome i vrijeme kad treba početi ozbiljnije razmišljati o zimskim gumama.

3.10.2014.
15:20
VOYO logo

Hrvatski autoklub i njegovi partneri i ove godine opsežnim testiranjima povrgnuli su niz zimskih pneumatika koje će se europskim vozačima nuditi na prodajnim mjestima u njihovim zemljama. Tradicionalno testiranje ovaj je put napravljeno u dvije dimenzije: 175/65 R14 i 195/65 R15, a kao dodatak većoj, testirane su i četiri cjelogodišnje gume. Maksimalnih ocjena ponovno nije bilo, no čak osam proizvoda, po četiri u svakoj dimenziji, može se „posebno preporučiti“, a to znači da im samo korak nedostaje do najboljeg mogućeg rezultata.

Dimenzije 175/65 R14

U manjoj dimenziji, 175/65 R14, kojom voze mali gradski automobili poput Fiata Punto, Ford Fieste, Mazde 2, Opel Corse, Peugeota 206, Renault Clija, Škode Fabije ili VW Pola ovaj je put testirano 14 proizvoda, a kvalitetom su se istaknuli Continental ContiWinterContact TS850, Dunlop SP Winter Response 2, Michelin Alpin A4 i Firestone Winterhawk 3. Ova četiri proizvoda pokazala su najviše te svakom vozaču mogu garantirati izuzetnu sigurnost i udobnost, a ujednačeni su u svim testnim kriterijima te su ocijenjeni ocjenom „posebno se preporučuje“. Ukupnim brojem bodova Continental je odnio pobjedu pred konkurencijom, za što su u najvećoj mjeri zaslužni najbolji rezultati na mokroj podlozi, posebice kod „gripa“ i hidroplaninga, te vrlo dobra ocjena trajnosti. Dunlop je bio najbolji u pogledu utjecaja na potrošnju goriva, Michelin je također pokazao izuzetnu trajnost, dok Firestone nije bio najbolji ni u jednom pojedinačnom kriteriju, no pokazao se odličnom i ujednačenom gumom bez ikakvih nedostataka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U testiranju se pokazalo kako je čak osam guma s konačnom ocjenom „preporučuje se“, ili školskom trojkom. Esa+ Tecar Super Grip 7+ pokazao je manje nedostatke na mokrom, isto kao i Fulda Kristall Montero 3 te Vredestein Snowtrac 3. Pirelli Snowcontrol Serie 3 je smanjenje ukupne ocjene zaradio zbog slabosti na suhom, dok je Sava Eskimo S3+ nedostatke pokazala u čak tri kategorije: na suhoj i mokroj podlozi te na cesti prekrivenoj ledom. Hankook Winter i*cept RS imao je određenih problema na mokrom, snijegu i ledu, dok je Toyo Snowprox S943 oduševio na suhom gdje se pokazao kao najbolja guma testiranja, no zato se istodobno pokliznuo na mokroj cesti, a to mu je donijelo pad u konačnom poretku. Posljednja guma koja se nakon ovogodišnjeg testiranja može „preporučiti“ jest GT Radial Champiro Winterpro koja je solidno ujednačena u svim svojim kvalitetama, ali one su nešto niže razine pa ovaj proizvod slabosti pokazuje podjednako na suhom, mokrom, snijegu i ledu.

Ocjenu „djelomično se preporučuje“ ovaj put nije dobila ni jedna zimska guma, no zato su čak dvije na kraju pale na testu, i to zbog slabosti na mokroj podlozi. Riječ je o gumama Cooper WM-SA2 i Star Performer SPTS. Cooper je ostvario odličan rezultat na suhoj cesti, no istodobno i vrlo loš na mokroj. Na snijegu je također bilo više slabosti nego kvaliteta, dok je tek djelomično zadovoljio na zaleđenoj cesti. S druge strane, Star Performer je pokazao slabosti na suhom, snijegu i ledu te upisao izuzetno loš uspjeh na mokroj cesti. Pogledaju li se rezultati u ovoj dimenziji po pojedinim kriterijima, tada se lako može iščitati koje su točno slabosti svakog određenog proizvoda. Samo četiri proizvoda, Pirelli, Sava, GT Radial i Star Performer, imala su slabosti na suhoj podlozi, dok su najbolje rezultate u tom segmentu ostvarili Toyo i Cooper. Cooperu je tako izmjeren najkraći zaustavni put na suhom od 47,4 metra, dok je Fuldi kako bi se zaustavila bilo potrebno najviše, čak 55,1 metar. Slabosti na mokroj podlozi nije imalo pet proizvoda, sedam ih je imalo određenih nedostataka, dok su dva, već spomenuti Cooper i Star Performer, ostavila užasno loš dojam, posebice u pogledu upravljivosti na mokroj cesti. Za razliku od njih, Continental je na mokrom pokazao najviše, a mane nisu primijećene ni kod Pirellija, Firestona i Michelina. Najkraći put kočenja od 80 do 20 km/h na mokrom asfaltu izmjeren je kod Dunlopa, 39,4 metra, dok je kod najgoreg Coopera ta udaljenost bila više od 8 metara duža, 47,5 metara. Uzme li se u obzir zaustavni put od 100 do 0 km/h, tada će Cooperu (79 metara) za potpuno zaustavljanje trebati čak 13 metara više nego Dunlopu (66 metara). Većina testiranih proizvoda nije imala slabosti na snijegu, no ovdje su se kvalitetom izdvojili Dunlop, Fulda i Sava, tri proizvoda iz zajedničkog koncerna. Zbog problema s lateralnim gripom smanjena je ukupna ocjena Hankooku i Star Performeru, dok su ukupno gledajući najgori dojam na snijegu ostavili GT Radial i Cooper. Testirani proizvodi nisu pokazali neke prevelike razlike u kvaliteti kad je riječ o ispitivanjima na zaleđenoj cesti. Trećina guma ovdje je bila ispodprosječne kvalitete i zbog toga im je smanjena ukupna ocjena. Kod utjecaja na potrošnju goriva primijećene su sličnosti kod svih pneumatika, dok se u pogledu trajnosti Michelin još jednom pokazao najboljim osiguravši tako našu preporuku za vozače koji godišnje prelaze najveći broj kilometara. Usporedbe radi, automobil će s Michelinovim gumama proći otprilike dvostruko više kilometara nego onaj opremljen Fuldinim proizvodima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dimenzije 195/65 R15

Testiranjima u većoj dimenziji, 195/65 R15 ispitan je isti broj guma kao i u prethodnoj dimenziji, a slični su i rezultati, odnosno broj kandidata u pojedinim ocjenskim razredima. Odlikaša ni ovdje nije bilo, četiri gume mogu se „posebno preporučiti“, sedam proizvoda svrstalo se u kategoriju „preporučuje se“, jedan je prošao s „djelomičnom preporukom“, dok su, kao i u manjoj dimenziji, dva proizvoda ocijenjena neprolaznom ocjenom.

Sva četiri proizvoda koja se „posebno preporučuju“ odlikuju se ujednačenim performansama. Continental ContiWinterContact TS850 i ovdje je minimalnom prevagom u ukupnom broju bodova odnio pobjedu pokazavši pritom najbolje rezultate na snijegu, potrošnji goriva i trajnosti. Bridgestone Blizzak LM 001 najbolji je na suhom, a Dunlop SP Winter Sport 4D i Semperit Speed-Grip 2 oduševili su svojom ujednačenošću ne pokazavši bilo kakve nedostatke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Skupinu proizvoda koji se mogu „preporučiti“ predvodi Uniroyal MS plus 77 s manjim nedostacima na svim testiranim površinama te dobrim osobinama u ekonomskim kategorijama potrošnje goriva i trajnosti. Jedini minus kod Yokohame W.drive V905 ispao je slab rezultat na mokroj podlozi, posebice u pogledu gripa. Michelin Alpin 5 najbolja je guma na snijegu, posebno u kategorijama upravljivosti i vožnji uzbrdo, no to je očito uzelo danak u konačnom rezultatu na suhoj podlozi zbog koje je Michelinu smanjenja ukupna ocjena. Hankook Winter i*cept RS, Kumho WinterCraft WP51 i Kleber Krisalp HP2 pokazali su dvije zajedničke osobine, slabosti na mokrom i snijegu, dok je Pirelli Snowcontrol Serie 3 probleme koji su ga koštali boljeg plasmana imao na suhoj i mokroj cesti.

Zbog rezultata na mokroj podlozi, Matador MP92 Sibir Snow našao se usamljen kao jedina guma s ocjenom „djelomično se preporučuje“, dok su Infinity Winter Hero INF 049 i Achilles Winter 101 ispali jedini kandidati našeg testa koje se uopće „ne može preporučiti“. Infinity je pokazao nezadovoljavajuću trajnost, imao loš rezultat na suhom i očajan na mokroj podlozi, a Achillesova bolna peta su slabosti na suhom i katastrofalan učinak na mokrom. Na suhoj podlozi slabosti pokazuju Uniroyal, Michelin, Pirelli, Achilles i ponajviše Infinity. Na mokroj podlozi nedostataka nema tek 40% testiranih guma, dok čak 20% ima značajnijih minusa. Najbolja guma na mokrom je Bridgestonov Blizzak LM 001 koji, ponajviše zahvaljujući sjajnom lateralnom gripu i vrlo dobrom hidroplaningu, uzima pobjedu u ovom testnom kriteriju. Najkraćim zaustavnim putom ponosi se Michelin kojem za zaustavljanje treba čak 12 metara na asfaltu ili 17 metara na betonu manje u odnosu na najgori Infinity. Ovogodišnje testiranje pokazalo je kako na snijegu ni jedna guma ne pokazuje značajne nedostatke. Čak 2/3 guma uopće nije imalo slabosti, dok su kod 1/3 primijećene tek one manje. Slično je i s testiranjem na zaleđenoj cesti gdje među kandidatima nema prevelikih razlika pa su manje nedostatke na ledu pokazali tek Uniroyal, Matador i Achilles. Kod trajnosti uočeno je i najveće iznenađenje ovogodišnjeg testa. U ovoj kategoriji najbolji nije ispao Michelinov Alpin 5, nego su ga neočekivano na vrhu zamijenili Kleber i Continental. Najmanje kilometara moći ćete napraviti na Infinityju, tek 60% od broja koji omogućuju Kleber i Continetal.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za kraj spomenimo i da je ovogodišnji test morao proći bez predstavnika Goodyeara, i to zato što se UltraGrip 8 više ne proizvodi, a njegov nasljednik UltraGrip 9 nije bio spreman za testiranje kad su HAK i njegovi partneri počinjali ovogodišnji test. Od novosti na testiranju treba istaknuti i da je promijenjena metoda za ispitivanje trakcije na snijegu. Dosadašnja metoda s povlačenjem drugog automobila sa senzorom sile zamijenjena je postupkom u kojem se koristi samo jedan automobil opremljen senzorom ubrzanja.

Cjelogodišnje gume 195/65 R15 još nisu na razini zimskih ili ljetnih

Kad je riječ o cjelogodišnjim gumama u dimenziji 195/65 R15, ove je godine našim testiranjima podvrgnuto četvero kandidata. Testovi na snijegu, ledu, mokrom te oni koji prate utjecaj na potrošnju goriva i buku napravljeni su zajedno s testiranjem zimskih guma. Trajnost je ispitivana dva puta, prvih 7500 kilometara odrađeno je u proljeće, dok je drugih 7500 kilometara napravljeno u lipnju kako bi se rezultati mogli analizirati i pri hladnijim i pri toplijim temperaturama. Testiranje na suhoj podlozi također je napravljeno u lipnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dobiveni rezultati vrlo su zanimljivi i dokazuju da se cjelogodišnje gume još ne mogu nositi s onima koje se smatraju samo ljetnima ili samo zimskima. Dva proizvoda tako su dobila tek „djelomičnu preporuku“, dok su dva na kraju i pala na našem testiranju. Falken EuroAllSeason AS200 bio je dobar jedino na suhom, dok je na mokrom posrnuo zbog lošeg hidroplaninga. Slabosti Falkena primijećene su na ledu, pri utjecaju na potrošnju i kod trajnosti, no na kraju je za tek djelomičnu preporuku zaslužan loš rezultat na snijegu. Vredestein Quatrac Lite na ledu se može nositi čak i sa zimskim gumama, mala potrošnja goriva potvrđuje ono što ovaj proizvođač ističe u svojim reklamama, no ljetne i zimske gume ipak će na kraju imati manju potrošnju. Trajnost Vredesteina samo je dobra, slabosti na mokrom ponajviše su primjetne u hidroplaningu, dok se loš rezultat na snijegu bazira na lateralnom gripu. Slab je rezultat i na suhome pa sveukupno ni Vredesteinova ukupna ocjena ne može biti viša. Kumho Solus HA31 i Uniroyal AllSeasonExpert pali su na testu, i to ponajviše zbog očajnog rezultata na suhom i kritičnog ponašanja na cesti čak i s uključenim sustavima stabilnosti na automobilu.

Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
Tajne vinove loze
default_cta
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
Yu-Gi-Oh sevens
default_cta
Obiteljske tajne
San snova
Cijena strasti
VOYO logo