Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

MA NEMOJ?

FACEBOOK POTIHO I BEZ OBJAŠNJENJA UVEO ZNAKOVITU PROMJENU: Jeste li primijetili čega više nema kad ga otvorite?

Odvjetnik je objasnio kako bi Facebook zbog te poruke mogao imati velikih problema

Facebook je potiho, bez ikakve najave ili objašnjenja promijenio svoj prepoznatljiv slogan.  Od 7. kolovoza, na početnoj stranici ispod prostora za logiranje prvi put nakon više od deset godina više ne piše “Besplatno je i uvijek će biti”, slogan koji je odražavao poslovni model mreže koja se financira isključivo od oglasa, dok korisnici ne moraju platiti ništa.

Sada se korisnicima poručuje “Brzo je i jednostavno”.  Za sada, mrežni div nije ponudio nikakvo objašnjenje za ovakav odmak od svoje retorike, no vjerojatno je u pitanju povijanje novim pravilima EU-a kao i rezultat skandala koji već godinu dana trese Facebook.

Iako je Nick Clegg, jedan od novih direktora Facebooka (zadužen za globalno poslovanje) prije samo nekoliko tjedana isticao kako je njihov poslovni model sušta suprotnost tvrtkama poput Applea koje “prodaju skupu tehnologiju ekskluzivnom klubu”, činjenica je da se perpecija “besplatnog” Facebooka promijenila nakon što je javnost doznala za dilanje osobnim podacima korisnika.

Nema džabe ni u stare babe

Upravo je skandal koji je pokrenulo Cambridge Analytics pokazao kako su vrijedni podaci koje dobrovoljno predajete kada se ulogiravate te upravo njima Facebook trguje s oglašivačima.

“Facebook nije besplatan niti je ikada bio. Facebookova valuta su bili i još uvijek jesu osobni podaci korisnika. Nikada nije bio besplatan jer ti podaci vrijede mnogo novca”, upozorio je za Bussines Insider odvjetnik specijaliziran za digitalno pravo Jose Antonio Castillo. Nagađa kako je povod promjene slogana bila europska direktiva koja definira razmjenu podataka kao oblik plaćanja.

Zato bi poruka “besplatno je” mogla biti čak i povod za tužbu. Osobito zato što u politici platforme, članak 7., stavak 11. jasno ističu “Ne jamčimo da će platforma uvijek ostati besplatna”.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr