Najveće iznenađenje 50. sajma turizma ITB Berlin bio je zaposlenik hotela Mario, inače robot

Mario radi na recepciji Marriottovog hotela Ghent u Belgiji

Co-Chief Executive Officer of QBMT/Zora Robotics Fabrice Goffin poses next to robot Mario before a news conference at the International Tourism Fair ITB in Berlin on March 10, 2016.
The humanoid robot Mario developped by Belgian company QBMT is used to help at the reception desk of a hotel in Belgium.  / AFP / TOBIAS SCHWARZ
FOTO: AFP

Na ovogodišnjem, 50. po redu izdanju svjetskog sajma turizma ITB Berlin sudionici i posjetitelji imali su priliku upoznati Marija, prvog humanoidnog robota koji je zaposlen na recepciji Marriottovog hotela Ghent u Belgiji, javlja Poslovni.hr.

Mario govori 19 jezika, visok je 57 centimetara, ima šest kilograma, a njegova cijena iznosi 15 tisuća eura. Navodno ga se može iznajmiti za 250 eura mjesečno. Predstavljen je u sklopu danas održanog panela o utjecaju razvoja vrhunskih tehnologija na razvoj hotelijerstva.

Mario nije prvi robot zaposlen u hotelu. Prošloga ljeta, hotel Crowne Plaza San Jose u Silicijskoj dolini već je angažirao robota Dash, doduše nešto manje humanoidnog, na poslovima dostave gostima u hotelske sobe.

Dash je visok nešto manje od metra i težak oko 45 kilograma, nije imao ruke, no kada donosi naručene potrepštine, nazove goste i javi im da se njihova narudžba nalazi ispred sobe. Samostalno se kreće po katovima i lifotm se služi putem posebno uspostavljene Wi-Fi veze.

Iako su zaposlenici poput Dasha i Marija još uvijek rijetkost, panel je potaknuo živu raspravu o perspektivama zamjene ljudskih djelatnika robotima, a prema nedavnim istraživanjima, u hotelijerstvu će se prva na udaru naći radna mjesta vratara i recepcionera.

Sudionici panela zaključili su da se protiv robotizacije i automatizacije radnih mjesta u hotelima mogu jedino boriti kontinuiranom edukacijom i podizanjem kvalitete usluge, te kako si hoteli visoke kategorije neće moći dopustiti zapošljavanje robota, prvenstveno zašto što se u takvim hotelima njeguje individualiziran pristup gostima kakvu roboti, zasada, još ne mogu isporučiti.