Najveće iznenađenje 50. sajma turizma ITB Berlin bio je zaposlenik hotela Mario, inače robot
Mario radi na recepciji Marriottovog hotela Ghent u Belgiji
Na ovogodišnjem, 50. po redu izdanju svjetskog sajma turizma ITB Berlin sudionici i posjetitelji imali su priliku upoznati Marija, prvog humanoidnog robota koji je zaposlen na recepciji Marriottovog hotela Ghent u Belgiji, javlja Poslovni.hr.
Mario govori 19 jezika, visok je 57 centimetara, ima šest kilograma, a njegova cijena iznosi 15 tisuća eura. Navodno ga se može iznajmiti za 250 eura mjesečno. Predstavljen je u sklopu danas održanog panela o utjecaju razvoja vrhunskih tehnologija na razvoj hotelijerstva.
The first humanoid #hotel #robot seen @ #ITB #Berlin. His name is #mario, price to rent: 250€/month pic.twitter.com/mietzcNnNe
— RetoWILD (@RetoWILD) March 10, 2016
Mario nije prvi robot zaposlen u hotelu. Prošloga ljeta, hotel Crowne Plaza San Jose u Silicijskoj dolini već je angažirao robota Dash, doduše nešto manje humanoidnog, na poslovima dostave gostima u hotelske sobe.
Dash je visok nešto manje od metra i težak oko 45 kilograma, nije imao ruke, no kada donosi naručene potrepštine, nazove goste i javi im da se njihova narudžba nalazi ispred sobe. Samostalno se kreće po katovima i lifotm se služi putem posebno uspostavljene Wi-Fi veze.
San Jose #hotel in Silicon Valley appeals to the techie scene by including a robot "butler" name Dash! https://t.co/zD52N275wm @CNTraveler
— Spring O'Brien (@springobrien) August 13, 2015
Iako su zaposlenici poput Dasha i Marija još uvijek rijetkost, panel je potaknuo živu raspravu o perspektivama zamjene ljudskih djelatnika robotima, a prema nedavnim istraživanjima, u hotelijerstvu će se prva na udaru naći radna mjesta vratara i recepcionera.
Sudionici panela zaključili su da se protiv robotizacije i automatizacije radnih mjesta u hotelima mogu jedino boriti kontinuiranom edukacijom i podizanjem kvalitete usluge, te kako si hoteli visoke kategorije neće moći dopustiti zapošljavanje robota, prvenstveno zašto što se u takvim hotelima njeguje individualiziran pristup gostima kakvu roboti, zasada, još ne mogu isporučiti.