Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Razvijenije zemlje zaostaju za internetskom televizijom

Najnovije istraživanje iz GfK Grupe, u 13 zemalja svijeta, pokazuje da TV-gledatelji na razvijenom Zapadu zaostaju u prihvaćanju internetski povezane TV-revolucije.

Ljudi na tržištima kao što su Kina, Brazil i Indija sve bolje iskorištavaju mogućnosti koje pruža web-connected televizija no što je to slučaj u V. Britaniji, SAD-u i Njemačkoj.

Potrošači na Zapadu kao da su se zaglavili u “analognom”, dok istovremeno gledatelji iz zemalja s rastućim tržištem brže prihvaćaju digitalne sposobnosti connected TV-a.

Rezultati korištenja connected TV-a:

– Kina 44%

– J. Korea 18%
– Indija 17%
– Brazil 14%
– Turska 13%

– V. Britanija 11%
– SAD 11%
– Meksiko 11%
– Španjolska 8%
– Njemačka 8%
– Belgija 6%
– Rusija 5%
– Nizozemska 5%

GfK-ovo istraživanje pokazuje da, u najširem smislu, “društvena TV” tek treba uzeti zamah. Globalno, samo 28% gledatelja odgovara da je zanimljivije gledati programe gdje se može uzajamno djelovati / komunicirati. Samo četvrtina (25%) iskazuje da tweetanje i komentiranje programa poboljšava iskustvo gledanja.

Gledatelji u zemljama kao što su Kina, Brazil i Indija su više motivirani za interakciju s programom nego što su to gledatelji Velikoj Britaniji, SAD-u i Njemačkoj. Oni također koriste više funkcionalnih mogućnosti novih TV-prijemnika – tako čak 75% gledatelja (posjednika Smart TV-a) u Kini koristi te značajke (u zadnjih mjesec dana), a na razvijenom Zapadu takvih je tek polovica.

Kod kupnje novog televizora, u prosjeku, gledateljima je mogućnost korištenja spajanja na internet manje važna nego cijena, veličina ekrana i tehnologija zaslona. To posebno dolazi do izražaja u obuhvaćenim zemljama Zapada, a manje se iskazuje na slabije razvijenim rastućim tržištima. Tek 26% potrošača u Britaniji i 29% u SAD-u traže TV s internetski omogućenim pristupom, dok je takvih u Indiji oko 60%, a u Kini 64%.

No, najnoviji GfK-ovi podaci o prodaji Smart TV-a pokazuju rast na šest najvećih tržišta Europe – u prvoj polovini ove godine njihov rast prodaje iznosi čak 31%.

Smatra se da će u sljedećih nekoliko godina doći do sve većeg rasta u kombinaciji raznih online aktivnosti i gledanja TV-programa – i tako analognost polako, ali sigurno odlazi u povijest.

Povratak na Net.hr