UTRKE SU BILE SUDBINA I PROKLETSTVO NIKIJA LAUDE: / Lagao je i krivotvorio srednjoškolsku diplomu samo da bi mogao voziti

Image

Crvena 'šilterica, jasne i izravne riječi", kratko je o Laudi rekao šef Mercedesovog tima Toto Wolff.

21.5.2019.
9:32
VOYO logo

Legendarni vozač Formule 1 Niki Lauda, koji je preminuo u ponedjeljak u dobi od 70 godina, pokazao je 1976. da nije osoba koja će lako odustati, vrativši se na pistu vrlo brzo nakon gotovo fatalne nesreće u kojoj je zadobio teške opekline i oštećenja pluća. Taj je potez prometnuo legendarnog Austrijanca, jednog od najpoznatijih osoba u svijetu automobilskih utrka, u simbol otpora i odlučnosti.

U ponedjeljak, trostruki svjetski prvak u Formuli 1 umro je manje od godinu dana nakon što je primio hitnu transplantaciju pluća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POTRESNA ISPOVIJEST IKONE FORMULE 1: Gorio je u bolidu 55 sekundi; ‘Bio je to dan moje smrti i ponovnog rođenja’

Lauda je "mirno preminuo", objavila je njegova obitelj. "Njegova jedinstvena postignuća kao sportaša i poduzetnika jesu i ostat će nezaboravna, njegova neumorna žudnja za akcijom, njegova izravnost i hrabrost ostat će uzor i mjerilo za sve nas", kazala je obitelj u priopćenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Brži i od smrti

Godine 1976. na njemačkom Grand Prixu, Lauda se zabio u ogradu brzinom od 200 kilometara na sat. Unatoč teškim opeklinama koje je tada zadobio na Nuerburgringu i koje su ostavile traga za cijeli život, Lauda se vratio nevjerojatno brzo. "Udarac je bio tako snažan da mi je kaciga odnesena s glave", rekao je jednom o toj nesreći.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njegov Ferrari zapalio se i trebalo je 55 sekundi da ga se izvuče iz vozila. Dotad je već dobio teške opekline lica, kože lubanje i desnog uha i oštećenja pluća. U bolnici, svećenik mu je dao posljednju pomast.

VELIČANSTVENI ŽIVOT NIKIJA LAUDE: Umro je legendarni prvak. Još se pamti epizoda kada mu se zapalio bolid, a u bolnicu je već stigao svećenik…

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ali nisam želio umrijeti. Želio sam i dalje živjeti", rekao je Lauda četiri desetljeća nakon nesreće.

Ali nije želio samo živjeti, želio se i dalje natjecati. Samo 42 dana nakon nesreće, bio je već ponovno za volanom i zauzeo četvrto mjesto na utrci u Monzi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Brz povratak bio je dio moje strategije, a ne sjediti kod kuće i razmišljati o onome što mi se dogodilo", kazao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Crvena šilterica

Nakon ozljede nastavio je nositi svoju crvenu 'šiltericu', najprije kako bi mu zadržala zavoje na glavi, a potom kako bi ga ljudi gledali u oči a ne glavu punu ožiljaka od opeklina. Nakon prvog naslova prvaka F1 1975., Lauda je taj naslov osvojio još dvaput, 1977. - godinu dana nakon nesreće, i 1984. U trenutku kada je završio karijeru 1985., imao je iza sebe 171 utrku Formule 1, od čega je pobijedio u njih 25 a na postolju stajao 54 puta.

SVIJET SE OPRAŠTA OD VELIKOG NIKIJA LAUDE: ‘Njegovo nasljedstvo nikad neće biti zaboravljeno’

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Još prije nego se povukao s trkališta, osnovao je Lauda Air 1979. U svibnju 1991., jedan od njegovih aviona srušio se nakon polijetanja iz Bangkoka. Poginulo je svih 223 putnika i članova posade.

"Bio sam duboko šokiran", rekao je Lauda o nesreći, kazavši da se osjeća krivim nakon što je istraga pokazala da je tehnički problem uzrokovao tragediju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lauda je prodao kompaniju 90-tih godina. Godine 2003. osnovao je novu, Niki, koju je prodao Air Berlinu 2011. Ponovno ju je otkupio u siječnju 2018. da bi je vodio pod brendom Laudamotion, ali i brzo prodao irskom niskobudžetnom Ryanairu.

‘KAKAV BI ŽIVOT BIO DA RADIMO SAMO ONO ŠTO MORAMO?’ Evo što nas je Nikki Lauda naučio prije nego što je morao otići

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U ranoj mladosti svim je silama pokušavao doći do novca kako bi se počeo natjecati - lagao je baki da bi dobio novac za prvi auto, a potom lažirao i srednjoškolsku diplomu kako bi mu roditelji dopustili da se natječe. Lauda je nakon karijere bio i savjetnik Ferrarijevog tima, a potom postao neizvršni direktor Mercedes F1 tima 2012.

Otad je Mercedes dominirao s nekoliko osvojenih titula prvaka, gdje je dominirao Lewis Hamilton. Lauda je bio poznat ljubiteljima automobilskih utrka i kao televizijski komentator više od 20 godina. "Crvena 'šilterica, jasne i izravne riječi", kratko je o Laudi rekao šef Mercedesovog tima Toto Wolff.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
hABAZIN VS. mAGYAR
Versailles
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Još jedna runda
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Nado
Otok iskušenja
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo