Na današnji dan prije četiri godine preminuo je Jules Bianchi, vozač Marussija. Nakon nesreće na stazi Suzuka u Japanu u kojoj je udario u bager - dizalicu koji je u tom trenutku podizao oštećeni bolid kako bi ga odveo. Bio je 9 mjeseci u komi. Njegov otac Philippe Bianchi je zadnjih dana gubio nadu za njegov oporavak, da bi 17. srpnja 2015. 25-godišnji vozač Formule 1 i preminuo. Prvi je vozač Formule 1 nakon Ayrtona Senne čija je smrt posljedica tragedije na stazi. Legendarni i nikad prežaljeni Brazilac smrtno je stradao 1994. na Velikoj nagradi San Marina...
Teške ozljede glave
Jules Bianchi imao je teške ozljede glave i nakon dugotrajne borbe njega osobno i medicinskog tima koji su radili na njemu, ipak nije uspio pobijediti u najvažnijoj "utrci" u životu. Specijalizirani njemački časopis Auto motor und Sport poslije je naveo kako Bianchijeva glava, u trenutku udara u dizalicu koja je izvlačila Sutilov bolid sa staze Suzuka, pretrpjela silu od 254 G. Poslije te nesreće, FIA je promijenila satnicu održavanja utrka, kako se ne bi događalo da se održavaju u vrijeme sumraka, i uvela sistem zaštite vozača u bolidu.
Galerija
Portal Beyondtheflag prisjeća se nesreće i karijere ovog mladog i talentiranog vozača.
"U nedjelju, 5. listopada 2014., tragedija je pogodila svijet Formule 1 na način na koji to nije viđeno još od smrti legendarnog Ayrtona Senne u nedjelju, 1. svibnja 1994. godine. Usred Typhoon Phanfone, Formula 1 natjecala se na vlažnoj Suzuki, japanskom Grand Prixu koji ugošćuje ovu utrku od sezone 1987., osim 2007. i 2008. godine.
Izgubio kontrolu nad bolidom
U 43 krugu od ukupno 53 kruga, Marussijin Jules Bianchi izgubio je kontrolu nad svojim bolidom točno tamo gdje se Sauberov Adrian Sutil izokretao i izletio sa staze. Bianchijev bolid sudario se s dizalicom koja je bila u poziciji da pomogne u uklanjanju Sutilovog bolida, a kokpit bolida pretrpio je najveći udar. Nakon ovog nesretnog događaja, utrka je službeno završila na 46. krugu, iako su rezultati uvažavani do 44. kruga", stoji u pisanju spomenutog portala.
Umjetna koma
Iako je Bianchi preživio nesreću, nikada nije došao k sebi, nikad se nije probudio... Imao je brojne teške ozljede glave, prije svega difuznu aksonalnu (DAI), ozljedu mozga. Nakon sudara, podvrgnut je hitnoj operaciji i smješten je u medicinsku izazvanu komu, kako bi mu splasnula oteklina u mozgu. U petak, 17. srpnja 2015. svijet Formule 1 izgubio je obećavajućeg mladog francuskog vozača u dobi od 25 godina.
Bianchi je bio član Ferrari Driver Academy, a mnogi su ga fanovi smatrali budućom superstaricom koja vozi za talijanski tim Ferrari. Završio je brojne testove za Scuderia, a zatim je posuđen Sahara Force India za sezonu 2012. da bude njihov vozač testiranja i rezervi. Sljedeće godine, Bianchi je došao u Formulu 1. Prije nego što je preminuo, odvezao je 34 utrke, sve za Marussi. Vrhunac Bianchijeve karijere Formule 1 dogodio se u nedjelju, 25. svibnja 2014. u Grand Prixu Monaco. Završio je na osmom mjestu u utrci na čuvenoj stazi u Monte Carlu.
Karijera
Bianchi je na kraju dobio kaznu od pet sekundi za kazne tijekom razdoblja sigurnosti, tako da je službeno pao na deveto mjesto, ali je ipak osvojio dva boda u utrci. U sezoni 2014., vozačima je bilo dopušteno da prvi put odaberu svoje brojeve automobila na temelju mjesta na kojem su završili u poretku vozača prethodne sezone. Bianchijev # 17 izbor bio je njegov četvrti izbor, budući da su brojevi koje je tražio (7, 27 i 77.) Sve su preuzeli vozači koji su završili ispred njega u poretku...
Zanimljivo je da se sva tri vozača koji su uzeli ove brojeve danas još uvijek natječu u Formuli 1. Kimi Raikkonen je vozač bolida br. 7 za Alfa Romeo Racing dok je Nico Hulkenberg vozač bolida br. 27 za Renault, a Valtteri Bottas vozač je bolida koji ima broj 77. za Mercedes-AMG Petronas Motorsport.
Broj 17. povučen iz Formule 1
U to je vrijeme Raikkonen vozio za Ferrari dok je Hulkenberg vozio za Force India, Bottas je branio boje na stazi za Williams. Broj 17 je povučen u ponedjeljak, 20. srpnja 2015., samo tri dana nakon Bianchijeve smrti. Špekulacije su rasle tijekom sezone 2014. da će sezona 2015. rezultirati timovima s tri automobila, a tadašnji predsjednik Ferrarija Luca di Montezemolo objavio je da je Bianchi trebao biti treći vozač u momčadi.