Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa
hnl

Otkrivamo pravu istinu o hitu koji je zaludio Zagreb, a danas trese Nijemce

‘Napominjem i ograđujem se da ja u ovome trenutku nisam upoznat da li su oni tu svoju domaću zadaću obavili, bilo bi mi drago da jesu’, rekao je Denis Mujadžić Denyken, producent koji je radio na pjesmi ‘Dinamo ja volim’, nakon što je čuo da su Nijemci ukrali omiljenu pjesmu BBB-a.

Kultna pjesma i himna navijača Dinama iznenađujuće je osvanula u Njemačkoj, a polako ju usvajaju i prisvajaju navijači Stuttgarta.

Pjesma Dinamo ja volim koju je 1992. godine navijačima Modrih poklonio Dubravko Ivaniš Ripper sa svojim bendom Pips, Chips & Videoclips, na raznim je navijačkim forumima proglašena jednom od najboljih navijačkih pjesama ikada. A kako je nastala otkrio je Denis Mujadžić Denyken, producent koji je radio na pjesmi.

Kako je nastala himna Dinamo ja volim, u kojoj mjeri je inspirirana drugim pjesmama?
Dosta sam toga već naveo ali mogu ponoviti notornu činjenicu da je isprva to trebala biti obrada pjesme ‘That’s the way I like it’ od KC& The Sunshine Band-a, i na tu je ideju Kraljić poludio i rekao Dudi da nije normalan te mu dao kazetu s ‘You’ll Never Walk Alone’, nakon čega je Dudo inspiriran istom na svom raštimanom klaviru koristeći bijele i izbjegavajući što više crne tipke napisao ‘Dinamo ja volim’. Nakon toga su došli kod mene u studio i kako sam ja u to vrijeme kao šegrt radio nekakve tamburaše i nisam imao nikakvu gitaru u studiju, Kraljić je na tamburici bisernici odsvirao stvar, a Dudo otpjevao. Kada su završili ja sam samo s ‘Mona Lisa osmjehom’ rekao – Dečki, mislim da imamo hit.

//www.youtube.com/embed/EMublSl2zzo

Koja je vaša prva reakcija i emocija sada kada ste čuli kopiju pjesme na kojoj ste radili prije više od 20 godina i koja ima vrlo poseban status među navijačima Dinama?
Kada sam prije više od dvadeset godina, jednog ranog jutra, vrativši se skupa sa svojim kolegama iz banda Saloona, konačno sam izmiksao ‘Dinamo ja volim’ i po prvi put pustio pjesmu kakva nam je svima sada poznata u ovom konačnom obliku. Naježili smo se svi skupa i znali da imamo ono nešto ili kako bi ga sada nazvali onaj ‘Faktor X’ u toj pjesmi. Ja sam tada nadmeno i arogantno, što pripisujem svojoj mladosti, izjavljivao medijima da Hrvatska nije imala takav evergreen još od Runjićevog ‘Moj galebe’, he-he. No, izgleda da u konačnici i nisam bio toliko daleko od istine sudeći po vitalnosti koju pjesma pokazuje i interesu za nju nakon svih tih godina… U tom kontekstu doživljavam i ovu inačicu pjesme njemačkih punkera ‘Begbie Boysa’.

//www.youtube.com/embed/E_PbGHgxbsU

Je li čin njemačkog benda legitiman (s moralne strane) obzirom da su uzeli himnu jednog nogometnog kluba i prišili ju svom?
Treba napomenuti da smo i mi dugo, a čini mi se i dan danas u očima ili bolje rečeno ušima mnogih bili obični plagijatori Liverpoolove ‘You’ll Never Walk Alone’, čiji je utjecaj očit na ‘Dinamo ja volim’. Ali bilo tko, koliko toliko objektivan, pri samoj usporedbi, registrirat će stilski utjecaj ali ne i plagijat jer je melodijska i harmonijska autentičnost pjesme Dubravka Ivaniša neupitna po meni! Dokaz tome je i to što mi nikad nismo bili tuženi za plagiranje od bilo koje strane. U stvari, ono što želim reći je da je bitna distinkcija u tome što ‘Dinamo ja volim’ nije cover niti jedne poznate pjesme već original ‘PC&VC a Unser Revier’ je čista obrada ili cover u nulu, što bi se kolokvijalno reklo, a implicira da su prije samog tog čina nota bene njihovo iskreno navođenje u potpisu pjesme da original pripada PC&VC-u s pravne strane ne znači ništa jer band nije nosilac autorskih prava već Dubravko Ivaniš. Trebali bi biti svjesni da je uređenje istih premisa pravne održivosti projekta jer u suprotnom postoji mogućnost tužbe i prisilnog povlačenja cijelog projekta uz naravno troškove. Napominjem i ograđujem se da ja u ovome trenutku nisam upoznat da li su oni tu svoju domaću zadaću obavili, bilo bi mi drago da jesu.

Kako autori i producenti pjesama reagiraju na ovakve situacije i koliko se u Hrvatskoj uopće poštuju vlasnici intelektualnog vlasništva?
Hrvatska je u tom pogledu najuređenija zemlja u okruženju i to je časna iznimka koja potvrđuje inače pravilo sive nam i tužne svakodnevice! Što se mene osobno tiče ja ovo doživljavam kao kompliment samo u slučaju ako su si ‘Begbie Boys’ dali truda i otišli u Gemu (njemačka inačica ZAMP-a) raspitali o autorstvu ‘Dinamo ja volim’ i uredno potpisali autora te obavili ostale potrebne radnje oko kompenzacije! U protivnom se kite tuđim perjem i kao što i sami vidite danas u svijetu interneta sve je brzo dostupno pa tako i ova informacija. Vjerujem da im i njihovi navijači za koje su to radili to ne bi baš blagoslovili, da o našim BBB-ima i ne govorimo.

Znate li je li pjesma Begbie Boysa došla do Rippera i kako je reagirao? Je li ga itko kontaktirao zbog autorskih prava? Hoće li biti pravne borbe CBS-a kao izdavača?
Doista ne znam!

Povratak na Net.hr