Goni bagru kriminalnu iz tramvaja i autobusa!

Trebalo bi kontrolorima odobriti i lisice. Prvog priveže za sebe i idemo dalje u lov. Tako ovaj ne bi mogao pobjeći na prvom stajalištu, a nakupilo bi ih se još.

30.10.2013.
11:46
VOYO logo

Strašno je kako će Hrvati uvijek iznaći rješenje da nekoga prevare i to još opravdavati. U posljednje se vrijeme hajka digla na ZET. Nastala je frka jer su kontrolori u autobusu koji je vozio iz Velike Gorice prema Glavnom kolodvoru zatekli švercera, potom je vozač zaustavio autobus i sve putnike u njemu kako bi dočekali dolazak policije i legitimirali nitkova.

I sad ta razjarena svjetina opalila drvlje i kamenje po ZET-ovim djelatnicima. Pa gdje toga ima osim kod nas? U svakom normalnom, uređenom i civiliziranom društvu taj bijes bi bio usmjeren na tata kristušovog, a ne na ljude koji časno i zdušno obavljaju svoj posao.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zlikovci su najglasniji

Da je sve posloženo kako treba, ovi ljudi koji su zakasnili na posao mogli bi svom poslodavcu reći da su sudjelovali u lovu na bitangu koja se drsko vozila javnim prijevozom i još se bez imalo stida primila za štangu kako ne bi pala u slučaju da autobus naglo zakoči. Svaki iole dobar poslodavac ne samo da svom radniku ne bi zamjerio kašnjenje, nego bi ga i nagradio na prvoj sljedećoj plaći (koja će najvjerojatnije sjesti za šest mjeseci ako uzmemo u obzir našu situaciju) te obavijestio medije da je njegov djelatnik (imenom i prezimenom) uspješno sudjelovao u akciji hvatanja teškog kriminalca.

Osim toga, nipošto ne treba odustati kod prvog švercera. Jer kad bi rulja i navalila na njega, među njom ih sigurno ima još koji se voze bez karte, ali je ovaj zlikovac prvi uhvaćen. A baš takvi su i najglasniji samo kako bi maknuli sumnju sa sebe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trebalo bi kontrolorima odobriti i lisice. Prvog priveže za sebe i idemo dalje u lov. Tako ovaj ne bi mogao pobjeći na prvom stajalištu, a nakupilo bi ih se još. Vezati ih jednog za drugog i kroz grad do prve policijske postaje. Neka svi vide kriminalnu bagru. Naravno, pri podizanju optužnice trebalo bi uzeti u obzir i možebitnu namjeru da su se udružili kako bi stekli dobit na nezakonit način. Dakle, djelujemo i u borbi protiv organiziranog kriminala.

Odsijecanje ruke nije loše, ali ima mana

Predmnijevam da su uzeli u obzir i kažnjavanje poput onog propisanog šerijatskim zakonom, pa da se svakom šverceru javno odsiječe ruka za primjer drugima. No, to bi izazvalo dodatne troškove ZET-u. Prvo, kontrolori bi odmah znali da se putnici koji nemaju ruku švercaju, pa tu ne bi toliko do izražaja došla njihova profesionalnost, promućurnost i dovitljivost pri lovljenju istih. Drugo, takvi drznici se svega dosjete, pa bi još mogli tražiti i pravo na pokaze za invalide, što nikako nije dobro za našeg vrlog prijevoznika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo sa zaštitarima je odlična ideja. Svakako je bolje utući još novca (kojeg ionako nema) u dodatni odred za borbu protiv švercanja nego sniziti cijenu karte. Smatram da bi se dodatni učinak postigao kad bi na svim vratima postavili i psa obučenog za borbu. Ne bi bilo majci mrdanja.

I umjesto da podrže ovu ideju, Zagrepčanci naklapaju smije li te zaštitar zadržati ili ne smije. Pa recimo kad uđete u neku trgovinu i ulove vas u krađi, zaštitar vas smije zadržati. Tako je i sa ZET-om. Razlika je jedino u tome što osim što možeš izabrati trgovinu u kojoj ćeš kupovati, možeš izabrati i artikle na akciji, pa ćeš se pokriti onim što imaš.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A ZET je jedan jedini. I ne možeš doći i reći: 'Ja bih kartu za dvije stanice, evo dvije kune!' Plati 10 kuna pa se vozaj sat i pol vremena.

Stoka vs. gamad

I nipošto prigovarati kvaliteti prijevoza. To što me primjerice prijateljica dva puta u četiri dana nazvala luda k'o šlapa jer se autobus koji je trebao stići po voznom redu naprosto nije pojavio, pa su nakon 45 minuta došla dva, potpuno je u redu. Kome se ne da čekati, a potom drndati u prenatrpanom sredstvu javnog prijevoza, neka ide pješice. Žena koja je stajala u njezinoj blizini (prilikom prvog nedolaska autobusa) dva puta je zvala vrtić kako bi opravdala kašnjenje po dijete i izbjegla pozivanje socijalnih službi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To što se na trasi kojom se vozim već mjesecima obavljaju 'nekakvi radovi', pa od autobusa do tramvaja korisnici javnog prijevoza imaju dobru rutu za pješačiti, također je u redu. Zašto bi nama netko bio dužan objasniti što se radi, do kada će trajati radovi i zašto se vozni red tramvaja nije prilagodio voznom redu autobusa?!

Dakle, svako jutro to izgleda ovako. Autobus stiže na posljednju stanicu Elka kod Žitnjaka. U daljini se vidi tramvaj koji stoji na privremenom okretištu. Čim ugleda autobus, vozač(ica) tramvaja, kao da 'ćiri', pokreće svoj stroj. Ljudi sumanuto istrčavaju iz autobusa, pretrčavaju nekoliko raskrižja i kroz crveno na semaforu ne bi li ulovili tramvaj. I baš kad pomisle da su nadomak cilja, vrata im se pred nosom zatvaraju i tramvaj odlazi prazan, a na stanici hrpa zadihanih putnika 20 minuta čeka idući.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dakle, iz svega navedenog je vidljivo da se ZET brine i za naše zdravlje. Jutarnja gimnastika je svakako hvalevrijedna. Mnogi sigurno mjesecima, ako ne i duže, ne bi potrčali da nema autobusa i tramvaja. Problem je jedino što takvi istrenirani možemo bez problema pobjeći kontroloru i zaštitaru.

Suma sumarum: želite li uvesti red i smanjiti švercanje, represivnim mjerama to nećete postići! Prvo uvedite red u svoje redove i omogućite korisnicima povoljniji i kvalitetniji prijevoz. Ne tretirajte nas kao stoku, pa se nećemo ni ponašati kao stoka, a nećemo vas ni tretirati kao gamad!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču